fredag 17. juni 2016

De 10 beste isene

By popular (?) demand - her er en liste over de 10 beste isene - helt objektivt sett, så klart:

# Hägen Dazs' salted caramel
# Kulinaris' rabarbrasorbet
# Hennig Olsens Crème Pasjonsfrukt & Sitron *
# Diplom-is' Dream Gresk sitron *
# Kulinaris' pasjonsfruktsorbet
# Kulinaris' bringebærsorbet
# Diplom- is' Pæreis *
# McDonalds' sundae med sjokoladesaus
# Diplom- is' Sol-is*
# Hägen Dazs' dulche de leche

De med * bak er pinneis. Med andre ord foretrekker jeg is i skål/beger eller kjeks. Softis er også ganske godt, men der har jeg ikke et faorittmerke. Når sant skal sies, syens jeg den de har hos Gutta på Haugen (Kulinaris sin) er ganske opskrytt...

Konklusjonen er: hvis jeg skal ha is til dessert hjemme, foretrekker jeg is i skål. Hvis jeg er på farten, foretrekker jeg sorbet eller en ganske frisk og fruktig is hvis det er svært varmt, og softis eller vaniljeiser hvis jeg vil ha is bare fordi jeg vil ha noe godt

Men akkurat nå:

5 kommentarer:

Astrid sa...

Hva?! Ingen Mövenpick på listen?! ;-)

Anaruh sa...

Har ikke spist Mövenpick på årevis (uten at det er noen bevisst grunn til det), så jeg kan ikke uttale meg om denne? Har du noen hete (haha) Mövenpick- istips, Astrid?

Astrid sa...

Hehehe! Selvsagt har jeg hete istips. Sjokoladen er favoritten og på delt andreplass er Caramelita og Maple Walnut. NAM!!

Anaruh sa...

Husker at Caramelita var veldig god, men de andre tror jeg ikke at jeg har smakt. Maple walnut høres fantastisk ut! Tkak for tips .)

Anonym sa...

Sier det samme, takk for tips! Jeg skal gå for salted caramel. Kanskje jeg bokstavelig talt skal GÅ og kjøpe det nå.
S.