onsdag 15. juni 2016

Om min uke; 10 ting jeg gjør, ikke gjør, tenker og føler

Jeg har lyst til å blogge. Jeg vet bare ikke helt om hva. Hvor starter jeg, hva skal lista handle om, hva skal være den røde tråden?  Etter å ha tenkt på dette siden mandag uten å finne svar, gulper jeg herved opp et sammensurium av en liste. Når jeg tenker meg om, så er denne uken akkurat like hit og dit som listen:

¤ fotballdommerjobben på mandag gikk bra. Men det var jammen konsentrasjonskrevende!
¤ i går var det heldagsmøte til klokka 17. Etter det pakket jeg kontorsaker og gjorde klar til flytting
¤ ukens bok er Portrett av en Morder av Patricia Cornwell. Boka er sånn passe, oversettelsen verre
¤ kveldene på terrassen er altfor fine. Jeg kommer meg ikke i seng, og er trøtt som en strømpe
¤ i dag vil jeg på boksalg, og hjemme ligger en stabel biblioteksbøker. Sommerlesningen er klar
¤ på vei til jobb rappet jeg med meg duftskjærsminer til den nå tomme kontorpulten min
¤ jeg er så uendelig klar for helg og ferie! Bare noen barnebursdager, arbeidsdager og hverdager igjen
¤ jeg liker det nye utseende på bloggen min, men er ikke så begeistret for skrifttypen. Endre den?
¤ det er lunsjtid, og det serveres pasta bolognese. Count me in!
¤ i ettermiddag skal jeg bake bursdagskaker og fylle godteposer til 7-årsdag i morgen

Et visuelt uttrykk for gårsdagens terrasseidyll. Legg til nevnte bok, 20 grader og fuglekvitter

6 kommentarer:

Siri sa...

Jeg liker skriften på bloggen din, jeg! Den nye lay-outen er i det hele tatt veldig fin. :-)

Om jeg kunne kommet med ønske om en liste, så var det de ti best innleste lydbøkene du har hørt, altså lydbøker der den som leser, virkelig tilfører boka noe ekstra. Etter at jeg flyttet på landet ved juletider og dermed begynte å kjøre bil mye mer, har jeg også begynt å høre på lydbøker i massevis. Ingenting er verre enn en dårlig lest lydbok, ingenting er mer fantastisk enn når den som leser, virkelig gir liv til boka!

Ida sa...

Jeg liker det nye utseendet! Jeg er en sucker for fonten Georgia, men du gjør selvsagt som du vil. Ha en fin dag!

Anaruh sa...

Hei Siri og Ida, takk for tilbakemelding på font :D Synes fonten er fin, men den ble så liten, og jeg synes den drukner litt i tapetet? Men kanskje det bare er en vanesak, jeg får se.

Siri: ja; det kan jeg godt. Må bare bla litt tilbake i arkivene og huske på hvilke bøker jeg har hørt på lydbok :)

S. sa...

Tror ikke jeg får opp noen spesiell skrifttype på mobilisering, men headeren er nydelig.

Ha en kjempefin ettermiddag, og skriv en liste over de ti beste isene.
Klem, S.

S. sa...

Får definitivt ikke opp mobiliseringsskrifttype. Ha, ha!

Anaruh sa...

S. - jeg er ikke sånn superglad i is, men jeg kan jo gjøre et forsøk. Tror bare jeg må gjøre litt research først (les: spise en bøtte Hagen Dazs til)