torsdag 30. juni 2016

Statusoppdatering: 10 litteraturmål for 2016


Et nytt kvartal er straks over, og jeg oppsummerer status på litteraturmålene mine

¤ Lese Thure Erik Lunds Grøftetildragelsesmysteriet - ikke ennå, men ligger klar
¤ Lese fem forfattere jeg ikke har lest noe av - check
¤ Lese flere bøker fra hjemmebiblioteket enn jeg kjøper - gikk litt skeis etter et bakgårdssalg
¤ Ha lesesirkel med Maren - check
¤ Lese mer på sengen - går etter planen
¤ Kjøpe en bok og begynne å lese den med en gang - ikke ennå
¤ Lese en bok fra hver av leselistene mine - check
¤ Lese mer ute - går etter planen
¤ Lese fem bøker som en nyere enn 10 år - går etter planen
¤ Lese en trilogi - check

Egentlig veldig liten endring siden forrige oppdatering, men det er fordi årets litteraturmålsliste er ganske vag og lite målbar. Men sånn utover lista, kan jeg nevne at mai var en ganske laber lesemåned. Jeg leste litt for mange bøker i parallell, og selv om jeg likte Jane Eyre, fikk jeg ikke til den flyten jeg trenger for en såpass lang bok. Den ble derfor lagt på vent tidlig i juni, og jeg tok heller fatt på sommerlitteraturlista. Plutselig var lesegleden tilbake, og i juni har jeg lest ut hele 7 bøker, til tross for nesten ikke noe fritid i det hele tatt!

Nå venter straks sommerferie og masse lesetid; i alle fall helt til skole og ettermiddagsaktiviteter starter opp igjen i slutten av august. God bok til alle bloggens lesere!

Ingen kommentarer: