tirsdag 30. august 2016

10 glade høsttanker

Kontraster! Fra å våkne full av pepp i går, til å måtte spa meg selv ut av senga i dag. Fra shorts, singlet og iskald Snapple for å kjøle meg ned i går ettermiddag, til iskaldt med bare legger på vei til jobb i dag.

Jeg tror jeg må innse at sommeren er på hell, og at høsten er på vi i full fart. Men tidspunktet er perfekt, for jeg har rukket å gjøre alle sommertingene jeg ville, og jeg går egentlig mest rundt og gleder meg til den nye sesongen. Akkurat nå har jeg et bankende hjerte for følgende 10 ting:
  1. Ny frisyre fra og med i kveld. Gleder meg også veldig til å bli dullet med 
  2. Høstneglelakkene mine: angora cardi, merino cool, sable collar, midnight cameo, rouge noir ...
  3. Jeg har lyst til å kjøpe calluna til krukka ved inngangspartiet vårt
  4. Og så har jeg lyst til å gå en tur i skogen eller på fjellet og plukke røsslyng til å ha inne
  5. I går hentet jeg inn potteplantene fra utesommerferien, og det er grønt og fint  inne nå!
  6. Jeg mesker meg med norsk frukt og grønt: plommer, gulrøtter, epler, brokkoli, sukkererter ...
  7. Behovet for å bake eplekake er stadig stigende. Og å finne fram eple- og kanelteen min
  8. Når jeg har lest ut Living history, sier jeg meg ferdig med sommerleselista. Enter: bokhøsten
  9. Klær og interiør i høstfarger: høstgul cardigan, lyngfargede putetrekk, mørkerød kjole osv
  10. Mine hjemmestrikkede plagg! Sikksakkskjørtet er ferdig, lett høyhalsa genser er over halvveis 

Når det er sagt, har jeg ikke tenkt å gi opp det deilige utelivet på mange uker ennå. Nå begynner vepsen å roe seg litt, så nå er jeg klar for en ny runde med grillmat. Om halvannen uke skal vi ut og seile igjen, og da blir det forhåpentligvis en del sjøbad også. Dessuten har jeg mange fine terrassestunder i vente, før det blir for kaldt (og mørkt etter jobb) til å nyte bok og en kopp te ute.

Ingen kommentarer: