onsdag 17. august 2016

10 sensommerting som gjenstår før høsten kan komme

I lunsjen i dag satt vi ute i strålende varm sol. Men plutselig sier noen at ja, nå må vi nyte det, for i morgen kommer regnet og høsten. Nå har jeg sjekket yr.no for der jeg bok, og der står det ingenting om regn, men det fikk meg jo til å tenke litt. Er jeg klar for høst nå? Jeg har vært tilbake i jobb i flere uker, men er likevel ikke helt ute av feriemodus. Jeg har ikke snudd døgnet tilbake til hverdag ennå, jeg tilbringer kveldene på terrassen, og går i

# bade mer i fjorden. Pga laber vannkvalitet i Bærum i det siste, har jeg ikke badet siden seilferien
# gå tur og plukke markblomster
# lese bok ved fjorden
# grille i fjæra (er ikke ferdig med sommer-ved-vannet-sesongen, ser jeg)
# lese/slumre i hengekøya
# drikke mer av sommer-teene mine
# dra på fjelltur
# høre på sommer i P2. Har lastet ned flere podcastepisoder som jeg ikke har fått hørt ferdig ennå
# seile mer! Heldigvis kan vi seile i hele høst også
# plukke inn roser fra hagen. Runde to nærmer seg for Austin-rosene nå. Håper ingen spiser de opp ...

Claire Austin. Så nydelig delikat! Og hun dufter helt himmelsk

Heldigvis sier all erfaring at sommeren pleier å vare et godt stykke ut i september, så mye skal jeg nok få tid til før den tid. Men for å være på den sikre siden: ettermiddagen skal tilbringes i hagen. Gress skal klippes, blomster skal vannes, og jeg håper på en liten pause i hengekøya også :)

Ingen kommentarer: