mandag 1. august 2016

10 ting å gjøre i uke 31

Hei ny uke, hei august og - ikke minst - hei Listebloggen! Juli har vært en fantastisk måned, og det har vært veldig fint å være mer offline enn vanlig. Jeg har postet og fulgt med på instagram omtrent slik jeg pleier, men både blogg, facebook og snapchat har vært lavt prioritert. Og foruten bloggingen, kommer det nok til å forbli slik fremover også. Jeg avfulgte mange facebookvenner, og jeg slo av varslingen på snapchat. På denne måten må jeg mer aktivt gå inn for å oppdatere meg, og ikke bare la det være en tidtrøyte og forstyrrelsesmoment.

Når det kommer til bloggen, kan jeg slå fast at jeg ikke er ferdig med denne måten å uttrykke meg på! Jeg ser at den ene favorittbloggen legges ned, etter den andre, og synes det er litt trist. Det er ikke helt det samme å følge personen på instagram; jeg savner mer tekst til bildene. Selv vil jeg gjerne dokumentere mer av hverdagene mine (ref mitt ønske om å ha bloggen som en slags dagbok) enn hva et bilde og to om dagen kan gi meg.

Så derfor: gled dere til masse sommerlister i ukene fremover (har visst litt å ta igjen ...), nye månedsmålslister, høstliste når september kommer, hverdagsoppdateringer og kanskje også litt inspirasjon i ny og ne.

Sånn! Da kan jeg gå i gang med dagens første liste. her er 10 ting jeg skal gjøre i uke 31:

¤ støvsuge hele huset - check
¤ skrive månedsmålsliste for august - check
¤ stelle rosene mine, og skaffe noe Claire Austin kan klatre litt på - check
¤ sjekke når det hentes papir- og plastavfall neste gang - check
¤ lage en lunsjboks jeg kan ha i kjøleskapet på jobben
¤ sjekke sønnens abonnement på Aftenposten Junior. Er det gått ut, mon tro?
¤ sende bursdagsgave til nevø - check
¤ reservere bord på Bristol - check
¤ hente filmer på biblioteket
¤ avtale et treff med venninne

I tillegg skal jeg finne på masse fine sensommerting denne uka - liste kommer :D

Blant annet skal jeg lese ut denne boken. Og drikke kaffe. 
Og kanskje tørke av solkremen som har lagt seg på kameralinsa ...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hva er IG din?

Anaruh sa...

Hvis IG betyr instagram, så er den @anaruh :)
Hvis ikke, må du forklare hva du mener. Hilsenet sommerhode som ikke fungerer helt i dag ...

Anonym sa...

Ja!! Anaruh er til tilbake! :-D Håper du har hatt en super ferie. Ser fram til listene dine igjen.
E

Anonym sa...

Hm, ja IG er instagram, men jeg får deg ikke opp jeg når jeg søker på anaruh?? Kanskje det er jeg som er sommerhode?? ;) for det er vel bare å søke på anaruh så skulle du ha kommet opp? :)

Anaruh sa...

Eh, jeg kommer i alle fall opp når jeg søker på meg selv :p
Hvis du vil si meg hvem du er på IG, så kan jeg kanskje søke opp deg og ta kontakt den veien.

E: til for det - hr hatt en veldig deilig ferie! Gleder meg til masse blogging fremover :)

Ida sa...

Glad for at du er tilbake! Håper ferien har vært fin :) Jeg tenker også å roe ned på Instagram, Snapchat og Facebook, de to siste er jeg ikke så aktiv på fra før, men har planer om å kutte ned tida enda mer. Blogg synes jeg er greit, det koser jeg meg veldig med. Håper du får en fin uke!

Anonym sa...

Yohoo!! Back in business! Gleder meg til høsten! Selv har jeg hatt listetørke i hele år, så jeg lever gjennom dine (fine!) lister! :-)
Wibecke

Anaruh sa...

Ida - det var først i dag jeg så du hadde flyttet bloggen din; gikk litt og ventet på oppdateringer der :p
Glad for at jeg sjekket "manuelt" (har deg på bloggliste), og fant ut av det. Håper uken din er bra også!

Anaruh sa...

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Wibecke! Håper jeg får til å levere tilfredsstillende resultater :D