mandag 15. august 2016

10 ting å gjøre i uke 33

I går kveld var det så varmt på terrassen at jeg måtte sette meg i skyggen på frokostplassen

Ny uke, den tredje i august. I helgen kom sommeren tilbake, og yr melder sol og varmt hele denne uken. Deler av den skal tilbringes på kontoret, men med muligheter for fine turer i lunsjen; resten av tiden skal jeg være mest mulig ute. Og så har jeg planer om å finne fram sykkelen igjen, og gjøre ærender ved bruk av denne i stedet for bilen. Denne ukens 10 gjøremål er som følger:

✦ Stelle potteplantene mine. Noen trenger ompotting, andre bare litt kjærlighet - jepp
✦ Hente årets Ikea-katalog - jepp
✦ Male flere Ivar-hyller til hjemmebiblioteket  - utsatt til etter barnebursdag
✦ Lage bursdagsinvitasjoner til niårsdagen som var i sommerferien - jepp
✦ Finne bra spisesteder i Stockholm. Alle tips mottas med stor takk! - jepp
✦ Lese ut Biljard klokken halv ti av Heinrich Böll - jepp
✦ Klippe plenen - jepp
✦ Hente og levere bøker på biblioteket - jepp
✦ Bestille flybilletter og hotell til en reise senere i høst - jepp
✦ Bake fylte horn til skolematpakkene - utsatt til etter bursdagsboller er bakt

I tillegg skal jeg henge sengetøy ut til lufting i sola, drikke masse te og tenke litt på hva som skal bli høstens strikketøy etter at både tova tøfler og sikksakkskjørtet nå er ferdige. Hva med dere?

5 kommentarer:

Tea sa...

Rolfs køk fantastiske oksekjaker!!!

Anaruh sa...

Tea: haha, jeg lurte veldig her nå! Men så googlet jeg og skjønte at Rolf holder til i Stokholm, og at han sikkert lager fantastiske oksekjaker :D Takk for tips - fører det opp på lista mi!

tea, books and gilmore girls sa...

Åh, jeg tenkte også å bake fylte horn, har tenkt på det en stund, men glemte å føre det opp på min egen to do-liste - takk for påminnelsen! Ellers blir det vel litt planlegging av semesteret og studiestart, og litt feriemodus denne uka. Ønsker deg en fin uke!

Anaruh sa...

Ha en fin uke du også, Ida!
Og nyt din siste ferieuke. Jeg er ganske misunnelig på mann og barn som igjen stakk avgårde på seilferie, mens jeg må være hjemme og jobbe :/

Anonym sa...

Strikkeliste - sånn i full fart!
- strikke ferdig kjolen som har hvilt fra i fjor høst (måtte rekke opp da ferdig med 2/3...!)
- lue til min mor, tante, Gu'datter og meg selv fra den nye lueboka som kom i posten i går
- strikke ferdig poncho
- strikke en til min mor (hun strikker så mye fint til meg og mine barn)
- hekle kant på babyteppe til en kollega
- strikke en genser
Og skal definitivt bake horn. Det er jo bare SÅ godt!
Wibecke