mandag 22. august 2016

10 ting å gjøre i uke 34

Kruttsterk assam og genserstrikk startet opp min søndagsmorgen i går. Hvis teen byttes ut med en mildere sort, kan dette fort bli slik jeg avslutter hverdagene mine denne uka også

☑ bake boller til barnebursdag på torsdag
☑ kjøpe bokbind
☑ stikke innom Skoringen og prøve sneakers
☐ gå tur (med lydbok) hver kveld - fikk det ikke til alle kveldene, men fik gått litt hver dag
☑ rydde i kjellerstua
☑ skifte på alle sengene (barnas tas etter nevnte bursdag)
☑ bestille en tannlegetime til gullgutten
☑ strikke ferdig halsen på lett høyhalsa genser fra Pickles
☑ levere biblioteksbøker
☑ lese bok i hengekøya

I kalenderen min merkes det dessuten godt at sommerferien er over, og at hverdagene er tilbake. i familiekalenderen for de enste dagens står det masse trening, fotballkamper, regattaer og whatnot. Jeg puster med magen, strekker litt på skuldre og nakke, og tenker at dette blir bra. Hei hverdagene!

Ny vannflaske, ny veskebok og en neglelakk i den perfekte korrallfargen for sensommerbrun hud

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Her kjenner vi også på at hverdagen er tilbake, selv om jeg har siste feriedag i dag. Skolestart i morgen. Har hatt "av og på-ferie" i august fram til nå, syntes 3 uke alene hjemme for barna ble for lenge. Jeg prøver å innse/innstille meg etter at det tross alt er hverdagene vi lever i og unngå tankegangen "kjas og mas". Det blir jo ikke bedre av det!
Ha foreløpig unge ukeliste, hovedaktiviteten er å rydde stua etter kjøp av nye hyller. Dagens liste ser slik ut:
- klargjøre skolesekker
- brette klær - check
- vaske klær - check
- ut/inn oppvaskmaskin - check
- levere tilbake sko som ikke passet - snart på tur ut
- handle - tomt kjøleskap - snart på tur
- fjelltur - venter på at tung tåke skal lette
- gå yngste pode til å øve gitar
- bake horn
- gjennomgå nye morgenrutiner - check
- kino på mannen og meg???
- finne innesko/skole til gutta

Bare litt til kaffe, så blir det handletur!

Ha ei strålende uke!

Hilsen Wibecke
PS! Hvis du bytter ut en kveldstur med lydbok med en løpetur, er du i gang med "gjenstående sommeraktiviteter"! ;-)

Anonym sa...

...Har foreløpig INGEN ukeliste... skulke der stå!
W

Anaruh sa...

Ugg, det har du jammen rett i Wibecke. Men er litt usikker på om jeg klarer å motivere meg til en løpetur - er ganske gåen nå. I morgen, kanskje? :/