søndag 11. september 2016

10 fine ting denne helgen

Å suse avgårde i strålende sol og sommervarme i september er bare helt fantastisk!

å endelig være tilbake i seilbåten!
å strikke ferdig genseren min. Må bare feste tråder og skylle den opp
å gå tur på Håøya, hilse på geiter og kjøpe lokalprodusert chevre
å plukke røsslyng
å høre på mannen som leste Frøken Detektiv for sønnen vår
å bade i fjorden igjen. 19 grader i vannet er helt ok
å vekke barna og vise dem morild! Det var som å virvle rundt stjernene på himmelen
å late seg med lesing, strikking, bading, spising og soving. Liver om bord er så deilig!
å komme hjem til sommerhage, og over 30 knopper på Austinrosene mine
å lage italiensk pizza til søndagsmiddagen, sammen med mannen

Røsslyng, tekopp og mammas bok fra 60-tallet. Evige klassikere alle tre

Vi har hatt så så fin helg på fjorden! Etter en uke med mye jobbing og hosting til jeg spyr, var det fint å komme seg ut litt. Frisk sjøluft, en tur i skogen på Håøya og masse, masse te og kos. Nå kjenner jeg at jeg er klar til å ta fatt på en ny uke med masse energi og glede i kroppen :) Livet er virkelig best ute!

2 kommentarer:

tea, books and gilmore girls sa...

Åh, det virker så fint å kunne ha egen båt! Morfar hadde båt da jeg var liten og det var alltid så koselig å dra på sjøen. Svigerfar snakker om å skaffe seg båt, så håper det blir noe av. Hadde vært fint!

Anaruh sa...

Båt er helt fantastisk! Det er så fint å kunne dra fra sted til sted, alt etter om man ønsker seg forblåste svaberg, lune viker, sandstrand, aftensol eller morgensol, fiskemuligheter eller en brygge hvor de selger kaffe og nystekte boller.

Jeg hadde ikke takket nei til en hytte på fjellet heller, men siden vi på ingen måte har økonomi (eller tid!) til begge deler, er en relativt stor seilbåt med hyttekvaliteter et bra valg. Veldig fornøyd med at helgen inneholdt både morild og røsslyng, for å si det sånn :D