torsdag 22. september 2016

10 forberedelser til helg

Jeg vet at det bare er torsdag i dag, men hodet er allerede langt inne i fredagen. Denne helgen er nemlig første helg uten planer siden skolestart, og jeg gleder meg så intenst til bare å henge hjemme og gjøre det som måtte falle meg inn.

Som forberedelse til denne drømmehelgen, har jeg laget meg en liste over ting jeg skal gjøre i dag, slik at helgen er mest mulig uten kjedelige oppgaver, og hjemmet er koseligst mulig. Min torsdagsettermiddag skal derfor bestå av disse 10 aktivitetene:

# ukeshandling, med fokus på god mat og drikke til helgen
# vasking av bad
# støvsuging
# innkjøp av friske blomster
# bretting av ren klesvask
# kanelboller skal legges fram til tining
# nye lys skal fylles på der det er gått tomt
# maling av siste strøk på de nye bokhyllene
# sengetøysskift
# mekking av nistepakker til barn som skal ha uteskole/turdag i morgen. Grillpølser it is!

Og for ordens skyld: jeg rekker ikke alt dette på egenhånd, men heldigvis har jeg en veldig snill mann som alltid drar sin del av lasset. Gleder meg til fine fridager sammen med ham og barna.

Arkivbilde fra en veldig fin helg tidligere i september

PS: i dag er det høstjevndøgn, og endelig føles det som om høsten er her. Trær og planter  begynner å få høstfarger, eplene våre er modne (hallo, eplekake!) og til kvelden skal jeg brygge meg sesongens første kopp med krydderte. Jeg tror valget faller på Pleine Lune fra Mariage Frères.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...endelig føles det som høsten er her... He, he, he! Du skulle bodd litt lenger nord, du! Vi har hatt høst lenge! ;-)
God kommende helg! Min skal brukes til flyttepakking og klargjøring av bolig til visning. Kanskje en svømmeøkt og en liten fjelltur!

Wibecke

Anaruh sa...

hehe, uff, ja - det ble visst litt rart. Men til mitt forsvar må jeg si at jeg ikke tåler varme så godt. I ferien er det ok, men når jeg har ting å gjøre, så blir jeg ofte litt slapp og ineffektiv, og det liker jeg ikke.

Jeg bodde åtte år i Trondheim, og det var fantastisk! Det ble litt vel mørkt om vinteren, men jeg kan ikke huske at jeg savnet sol og varme der. Var litt morsomt å flytte sørover i juli 2008, og ikke eie et eneste sommerantrekk :D Eller den gangen vi dro sørover i august og hadde pakket masse ulltøy og sånn, men endte opp med nesten å renne bort - her var det jo 25 grader og sydenliv. Har aldri savnet bikini like mye som den gangen - haha!

Men det jeg mente var vel egentlig at jeg var litt redd for at vi ikke skulle få skikkelig høst, men bare en rask overgang fra sommer til november. Vil så gjerne ha høstfarger, klar luft, regn som trommer på taket når jeg skal sove, behov for lune pledd og varm te.

Håper din helg blir fin for deg, fjelltur høres fantastisk ut!