tirsdag 6. september 2016

10 høstlige sysler på en septemberkveld

Omfavner høsten med løvgul cardigan, hjemmestrikket skjørt og masse, masse te med eple og kanel

Sommertemperaturer på dagtid til tross; med forkjølelse innabords og tussmørke kvelder ute, er det bare å omfavne høsten. Denne uken koser jeg meg med:

# lesing av døde sjeler av Nikolai Gogol
# te i den brune tekanne jeg har fått av mamma
# nærmere bestemt grønn te med eple og kanel fra BlackCat
# tusler rundt i løvgul cardigan og sikksakkskjørtet mitt. Føles veldig høstlig og fint
# herreparfyme fra Gucci. Dufter trygt og godt. Kanskje fordi det føles som en klem fra mannen?
# strikketøy. Straks ferdig med bolen på Lett høyhalsa genser; det er så gøy!
# planlegging av flere strikkeplagg, surfing etter garn og
# rydding i neglelakkene mine. Sommerlakkene er satt bort for denne gang
# NRK jazz
# epler fra hagen og plommer fra butikken. Våre egne plommer var modne/ble spist for flere uker siden

Takket være snille svigerforeldre og naboer som sørger for at barna mine kommer seg dit de skal, ser ikke uka ut til å bli like slitsom som jeg hadde fryktet. I går tilbragte jeg kvelden med strikketøy i sofaen, og i kveld har jeg planer om å fortsette der jeg slapp. Evt ta et bad sammen med Gogol. Eller kanskje legge på overnight mask fra Origins og gå til sengs? Det eneste som er sikkert er at kvelden uansett innebærer mer te og en lang omfavnelse av mannen som er hjemme igjen!

Ingen kommentarer: