torsdag 1. september 2016

10 månedsmål for september

Min september skal inneholde minst mulig stress. Hva med din?

Denne månedsmålslista har jeg styra fælt med. Jeg begynte med en liste som nesten utelukkende inneholdt planer vi allerede har lagt. Så tenkte jeg at det ble litt for lite utfordrende, og satte opp en liste som bare inneholdt nye, spennende ting å strekke seg litt etter. Og så kom jeg til å kjenne litt etter, og kom fram til at det er grenser for hvor mange planer man skal ha i løpet av fire små uker, og droppet hele den lista også. Men hva skal jeg sette opp da?

Løsningen kom i flere små drypp nå i formiddag: jeg skal bare sette opp ting som jeg virkelig har lyst til, og ting som gjør meg glad. Målene skal ikke være ambisiøse, de skal ikke presse meg til å yte noe som helst, og hvis jeg ombestemmer meg i løpet av måneden, så er det helt greit å droppe punkter hvis jeg vil det. Jeg endte derfor opp med følgende 10 månedsmål for september:

# reise med tog
# bade i fjorden
# kjøpe høstlyng
# bake blåbærostekake
# strikke. Har helt fått dilla, og elsker å strikke på Lett høyhalsagenser
# se dokumentarfilmer på nett-TV
# lese ut Living history av Hilary Rodham Clinton
# drikke te av høstkoppen med eikeblader på
# gå med sikksakkskjørtet mitt for første gang
# spise kardemommebolle

Ingen kommentarer: