mandag 26. september 2016

10 ting jeg har gjort i helgen

Lørdag morgen hadde hun funnet denne i bokhyllene mine, og ville at jeg skulle lese for henne

Jeg beklager at jeg er så skikkelig dårlig på å blogge i helgene. Noen ganger - som forrige helg - er det gode grunner. Andre ganger - som denne helgen - er det latskap og prioritering av tid det går i. Jeg ser meg derfor nødt til å forlenge helgen litt til, og kjører herved en oppsummering av de siste dagers bedrifter. Denne helgen har jeg blant annet gjort følgende 10 ting:

- spist eplepai med vaniljekrem til
- sett de to første Bridget Jones-filmene. Den tredje så vi på kino i Stockholm
- begynt å lese Den lille Prinsen for gulljenta
- lest ut En värmlandssaga
- hørt ferdig Don Quijote
- hatt besøk av svoger
- satt opp flere bokhyller, og ryddet i kjellerstua. Det ble såååå fint!
- drukket cappuchino mens jeg hvilte øynene på høstfargene som begynner å komme ute
- sett Modig sammen med datteren
- bestilt billetter til Madam Tussaud. Mindre enn fire uker til vi reiser, nå - jippi!

Endelig er det ryddig i kjellerstua igjen. Nå kan mørkesesongen bare komme

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Det å prioritere fritid og familie i helgene høres ut som en god ting, synes jeg! Imponert over bok-samlingen din. Mannen min og jeg har også mange, mange bøker, men jeg er ganske sikker på at du har flere romaner enn meg/oss. :-) Hva slags system har du organisert de etter? Alfabetisk? Etter forfatter, etter tittel? Det ble i hvert fall en veldig hyggelig og innbydende bokhylle. Koselig med bøker!
E

Anaruh sa...

Takk for hyggelige ord E!

De skjønnlitterære bøkene er sortert alfabetisk etter forfatter, mens resten 8skolebøker, barnebøker, kokebøker osv) er stort sett sortert etter farge og/eller størrelse for å utnytte plassen best mulig. Jeg har ikke talt antall bøker, men det begynner å bli en del. hvis jeg skal ha flere nå, må jeg nok kaste ut noen møbler eller andre større ting (eller kjøpe større hus), for nå er det det ikke plass til flere bokhyller ...