lørdag 10. september 2016

10 ting jeg må huske på i september


Denne listen er først og fremst en påminnelse til meg selv, men jeg er ganske sikker på at også andre kan ha nytte av enkelte av punktene. Særlig det første!

- husk refleks! Både morgen og kveld er merkbart mørkere
- vitamin D. Jeg har fått påvist mangel, og må ta tilskudd om høsten og vinteren
- å få malt de nye bokhyllene. Vil helst gjøre det ute, og det krever en viss temperatur
- et skjerf i veska. Selv på varme dager kan det komme sur trekk, og jeg liker å være varm om halsen
- å legge seg litt tidligere. Jeg trenger mindre søvn om sommeren, men nå må jeg øke mengden litt
- tid til å gjøre ingenting. Hverdagene er fulle av gjøremål, men tid til ingenting er også viktig
- halvårsforsettene mine
- kjærestetid
- sjekke barnas høstgarderobe. Plutselig er det iskaldt, og vi mangler votter i riktig størrelse
- å komme meg ut i den vakre høstskogen, før det er for sent

En rask tur innom marka, mens jeg ventet på sønn som var i bursdag, resulterte i denne fine buketten med blåbærlyng. Det som var enda finere, var duften av skog. Må tilbake så fort som mulig!

Ingen kommentarer: