torsdag 15. september 2016

10 ting å pakke til weekendtur til Stockholm

Helgens antrekk, sånn cirka
  1. Viktige ting som lommebok, mobil, lader, pass og medisiner
  2. Gode sko, klær som funker lag på lag, og et mykt skjerf til halsen
  3. Penkjole og sko til middag om kveldene
  4. Marc Jacobsvesken, som er litt mer hendig enn Mulberry'en når man skal gå mye
  5. Pysj og varme sokker
  6. Toalettsaker og sminke
  7. Bursdagsgaven til reisefølget, som fylte nettopp fylte år
  8. Bok. Og kanskje strikketøy, siden vi skal sitte noen timer på toget
  9. Kartbok og liste over steder og butikker man vil stikke innom
  10. Frokostmatpakke, vannflaske, og litt snacks til reisen
I morgen reiser jeg til Stockholm på årets venninnetur, og ojojoj som jeg gleder meg! Til skravling på toget, kardemommeboller fra Fabrique, parfymesniffing hos Byredo, middager man ikke trenger å verken tilberede eller vaske opp etter, tekopp på sengen, hotellfrokost, og kanskje litt shopping. Men først: pakke kofferten, og sørge for å legge meg tidlig nok; klokka er stilt på 04:15 ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det skjørtet! Hvor får jeg tak i dette? Jeg har googlet og googlet. Jeg finner ikke noe tilsvarende. Jeg bare må-ha!

Anaruh sa...

Jeg har strikket mitt selv :p

Men det skjørtet på bildet er fra Net A Proter:
https://www.net-a-porter.com/dk/en/product/767081/Madewell/ribbed-knit-skirt

Anonym sa...

Heldige du som kan strikke :) Litt i dyreste laget på Net A Porter, men krysser fingrene for at jeg ramler over noen rimeligere versjoner i løpet av høsten. Takk!

Anaruh sa...

Jeg kunne ikke strikke før etter at jeg hadde fått barn. Dette skjørtet består bare av rette og vrange masker, og er veldig lettstrikket. Det finnes maaaaaaange bra tutorials på nett hvis du vil lære. Pickles har et ribbestrikket tweedskjørt, det ser helt supert ut, så mulig jeg prøver meg på det til neste høst :)