fredag 9. september 2016

De 10 beste tingene med å seile


Denne helgen tilbringes på fjorden ombord i seilbåten. Det er altfor lenge siden sist vi fikk tatt oss en tur; jeg har ikke overnattet i båten siden juli! Jeg har gledet meg til denne helgen lenge, og her er de 10 beste grunnene til det:
  1. stillheten i det man setter seilene, og bare farer avgårde med vinden
  2. følelsen av at det er ferie
  3. å bli vugget i søvne om kvelden
  4. bading er alltid en mulighet. Sjøen er mindre enn 20 skritt unna senga
  5. å koke tevann i plystrekjelen
  6. roen som senker seg over familien når vi er der, bare oss fire
  7. å legge til på fine øyer som Steilene, Oscarsborg, Håøya, Bolærne, osv
  8. lesestunder ombord. Minner meg på at jeg må pakke Harry Potter-boka
  9. the simple life. Båten er komfortabelt innredet, men likevel veldig mye enklere enn hjemme
  10. følelsen av å mestre elementene når jeg står til rors i (relativt) mye vind og sjø

Ingen kommentarer: