tirsdag 18. oktober 2016

10 bilder fra årets høstferie

Jeg hadde planer om å få laget dette innlegget forrige uke, men av ulike grunner skjedde ikke det. Og akkurat nå synes jeg det var litt flaks, for det føltes helt ok å mimre tilbake til solskinn, seilbåt og lange måltider på en grå regnværsdag. Her er 10 bilder fra årets høstferie i, på og ved Oslofjorden:

Solnedgang etter et deilig bad

Lesing i solhellinga på Oscarsborg

Salt karamellfudge. Absolutt eeeeeeelsker denne!

Innom bakeriet i Drøbak for å kjøpe med noe godt til ettermiddagsteen

Pannekaker til kveldsmat etter en tur i mørket

Fjord og fyr

Festing av tråder 

Og gleden over å begynne på et nytt strikkeprosjekt

En kveld var himmelen nesten for vakker

Og da vi kom hjem, vanket det varm eplemost med krydder i

Egentlig hadde jeg tenkt å lage et litt mer fyldig innlegg, men siden det har gått såpass lang tid siden vi kom hjem fra ferie, får det bli med dette. Men jeg vil også huske da gullgutten fikk en fin torsk på stanga, og fikk den nystekt til kveldsmat den dagen. Vi spiste både pizza og hamburger på havnekroa på Oscarsborg, og barna fikk seg nye venner på Håøya. jeg leste masse, både for meg selv og for barna, og gulljenta og jeg badet i sjøen nesten hver dag. Jeg gjorde min første tillegging, og føret på fjorden var blant de beste så langt i år. Vi rørte i morilden til den lyste, vi varmet rundstykker til frokostene, vi ruslet turer på øyene, og vi fikk masse uforstyrret tid sammen som familie

5 kommentarer:

Siri sa...

Høres ut som en fantastisk høstferie! :-)

Anonym sa...

For en fantastisk familieferie. <3
S.

Anonym sa...

Så nydelig! Men jeg lurer så på om du aldri er redd eller engstelig? Er alt med båt og sjølivet helt uten klump i maven?

Beundrende hilsen, Kay

Anaruh sa...

Siri og S: det var en skikkelig deilig ferie! Daffing fra ende til annen; akkurat sånn jeg liker feriene mine :)

Kay: båtlivet er på ingen måte helt uten klump, i alle fall ikke for meg (og ikke for mannen heller, siden det til syvende og sist er han som *kan* dette, og dermed føler at alt ansvar faller på ham). Når vi er underveis, føler jeg meg stort sett trygg. Jeg stoler på at mannen vet hva han gjør, og jeg føler at jeg selv begynner å få kontroll også. Jeg er tidvis litt nervøs overfor at barna skal falle overbord, så de blir satt "i bånd" hvis de skal gå rundt på dekk. Hvis det blåser mye, eller sjøen er grov, får de ikke forlate cockpit (utebenkene der man sitter og seiler). Det som gir meg den største klumpen i magen - og dette skjer nesten hver gang - er å legge til. Jeg er redd for å måtte hoppe i land, redd for å bulke/kræsje, redd for at folk i land skal se at jeg ikke er vant med båt, og redd for å gjøre noe galt. Det går alltid greit, og folk er alltid hjelpsomme, men jeg kjenner alltid klumpen i magen når vi nærmer oss kai. har derfor blitt stor fan av å ligge for anker midt ute i ei bukt, hvor det er umulig å kræsje i noe :D

Så stort sett føler jeg meg ganske trygg underveis, men er foreløpig redd for å drite meg ut under tillegging. Men som en mann på en annen båt sa: man har da forsikring!

Anonym sa...

Så hyggelig av deg å svare meg så utfyllende :-) Tusen takk! Tipper engstelsen og klump i maven forsvinner litt for hver sesong.
Fortsatt god høst! Mvh Kay