torsdag 13. oktober 2016

10 linjer om denne dag

Dagens viktigste: Rosa sløyfe

For en dag! Torsdag 13. oktober 2016 er dagen da:

  • Jeg spiste frokost med tekopp og tente lys på bordet
  • Neglene mine er sparkly blue av Essies midnight cameo
  • Vinterjakken ble funnet fram. Tre iskalde grader i dag tidlig
  • Therese Johaug gråt og gråt og gråt på live-tv
  • Bob Dylan (!) fikk Nobels litteraturpris. Hæ? Fant de virkelig ingen som fortjente den mer?
  • Tidligere nobelprisvinner Dario Fo døde. og Thailands konge. Og broren til dronning Sonja
  • Jeg fikk en telefon med et spennende, om enn litt løst, tilbud på jobb
  • Brukskontoen min har hele 33 kroner
  • Og det er en hel uke til neste lønningsdag
  • En kollega sendte meg kontaktinfo til et sted som har skikkelig bra thai-massasje

Med andre ord hummer og kanari, viktige (?) og uviktige ting, meg og verden der ute. Resten av dagen skal jeg bruke på hverdagslige ting som middagslaging, lekser med barna, tekoking og en tur ut i frisk luft. Det skal ikke mange dagene til med innesitting, før hverdagssyslene er svært så velkomne!

2 kommentarer:

tea, books and gilmore girls sa...

Fint armbånd! Og en viktig sak å støtte.

Jeg er allerede lei av Therese Johaug, altså av dopingsaken. Synes jo synd på henne, men regler er regler. Det verste synes jeg er at det ødelegger litt for den norske skisporten, både for min egen del og resten av verden. Når det gjelder Bob Dylan synes jeg egentlig det var litt kult, men tja, kan på en måte forstå hvorfor folk reagerer på det også. Jaja. Gjort er gjort. Synes ikke det er en større blemme enn Obamas fredpris. DET var hæ??? det.

God helg og god fredag!

Anaruh sa...

De aller fleste på jobben min er sterke Johaug-tilhengere, så det var ingen vei utenom å se hele det hulkende intervjuet. Selv har jeg ikke de helt store meningene om dette, og er ikke så interessert i verken langrenn eller annen tv-sport.

Når det gjelder Bob Dylan, så synes jeg, personlig, at sangtekster ikke går i kategorien litteratur. Og etter det jeg har skjønt, er det han har produsert av bøker ganske så middelmådig. Jeg synes litteraturprisen burde gå til noen som har produsert god *litteratur*, og iom at dette er verdens gjeveste litteraturpris, synes jeg ikke at det gjør noe at den går til forfattere som omtales som elitistiske eller smale. Man gir jo ikke medisinprisen til homeopater, og ikke økonomiprisen til Rema-Reitan heller ...

Og da Obama fikk prisen var jeg dypt, dypt inne i ammetåka med en tre måneder gammel baby, så det kan jeg knapt huske. Men jeg fikk med meg at verden bare ???????? Haha :)

God helg og god fredag til deg også :D