mandag 24. oktober 2016

10 ting å gjøre i uke 43


God formiddag fra hjemmekontoret! Etter en litt sen kveld i går (forsinket fly, niåring som kastet opp i det vi gikk av Flytoget, og påfølgende vask av sko da vi kom hjem), i kombinasjon med en utviklingssamtale på skolen klokka 1400 i dag, falt valget på hjemmekontor. Jeg har ganske lite å gjøre på jobb disse ukene (regner med tilsvarende mer etter 1. november), så litt utpakking, frokost i pysjen og listeblogging forstyrrer ikke fremdriften nevneverdig. Jeg har ferskente fra Fortnum and Mason i koppen, hvite roser i vasen, en bit salt karamellfudge fra Harrod's på fatet, og er klar for å planlegge dagene som kommer:

Ukens liste over planlagte aktiviteter forholder seg mest til hus og hage. Etter å ikke ha kommet i mål med flere av punktene forrige uke, må jeg ta igjen disse, samt få unna disse 10 punktene:
  1. skifte på sengene - check
  2. bake knekkebrød - check
  3. sette i gang spiring i kjøkkenvinduet - check
  4. kjøpe et (eller flere) gresskar - check
  5. sette opp julegaveliste. I dag er det bare to måneder til julaften, dere! - check
  6. rydde på terrassen. Sommermøbler må inn under tak - check
  7. planlegge Halloween - check
  8. se Star Wars, the Force awakens sammen med gullgutten  - halvsett
  9. pusse pensko. Vinterskoene hadde jeg (utrolig nok!) pusset før jeg satte de bort i vår - check
  10. lese ut The enigma of arrival  - ikke ferdig, men fikk lest en del videre
Det aller første jeg skal gjøre, er å sende ut noen Halloweenmeldinger til foreldrene i nabolaget, og forhøre meg om det allerede finnes noen initiativer, eller om vi skal dra i gang noe selv. Deretter litt mer jobbing, og så tror jeg det blir fredagens episode av Skam mens jeg spiser lunsj. Fin start på uka!

Ingen kommentarer: