fredag 28. oktober 2016

10 ting som gikk galt


Ting går sjelden slik man planlegger dem. Murphys lov tok over ganske umiddelbart etter at forrige innlegg ble skrevet, og torsdag ettermiddag ble på ingen måte den effektive husarbeidsøkta jeg hadde tenkt:
  1. En bilvei jeg har kjørt før, var plutselig stengt, og jeg måtte snu og kjøre en omvei
  2. Båtpresenningen jeg skulle hente, kunne bare betales kontant eller med debetkort. Som om jeg til en hver tid går rundt med 13000 kr på meg?
  3. SFO ringer og ber meg hente datter, fordi ingen skal gå samme vei som henne hele veien hjem. Men så gå selv, da, jente! Du har gjort det mange ganger før! 
  4. Under middagslagingen koker gryta med melk i over
  5. Laksen jeg har stekt viser seg å være helt rå inni. Det ble pølser i stedet
  6. Datteren forsyner seg med sjuke mengder ketsjup, og søler. Jeg virkelig hater ketsjup! 
  7. Sønn forteller at kompisene hans ikke lot ham være med de hjem etter skolen, så han ble alene. Ingenting gir klump i magen som når barna blir holdt utenfor! 
  8. Skoene jeg skulle pusse i dag står igjen på jobb
  9. Ingen av barna vil på trening, så min plan om å levere klær til Fretex og ukeshandle mens de var borte, falt helt ut
  10. Da det blir leggetid, begynner barna å krangle om hvem som bruker lengst tid i dusjen, og det blir nesten håndgemeng for å tilkjempe seg den beste plassen på badet. 
Etter at de kom seg i seng, var jeg ca 100 % utladd. Jeg prøvde å se den første Halloweenfilmen, men ga opp på nøyaktig samme sted som sist (når han skjuler seg for Jamie Lee curtis bak en hekk). Jeg orket ikke å måtte holde oppe guarden, og satte meg heller opp i stua og lese noen sider i boken min i stedet. 

Dagen i dag har jeg prøvd å starte på mildest mulig måte, med bagels til frokost, levering av nevnte Fretexposer på vei til jobb, og tepause med kollega etter bare fem minutter ved kontorpulten. jeg har dessuten på Rebel fra Mac på leppene, og er fullt fokusert på at denne dagen skal bli så fin som mulig. Heia meg!

2 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, det er ikke alltid at ting går som planlagt. Men i dag er det fredag :-) Ha en fin helg :-)

Anaruh sa...

Nemlig! Ha en fin helg du også!