torsdag 27. oktober 2016

10 ting som skal ut av huset

Med økt innetid kommer det også et økt behov for å ha det ryddig, og kvitte seg med ting som ikke lenger er i bruk, eller ting som er ødelagte og må kastes, men ikke kan puttes i restavfallet. En tur til dynga er liksom litt mer tiltak en enn tur ut i søppelkassa ...

Men man må jo bare starte et sted, og mann og barn har vært kjempeflinke og gått gjennom alt av barnas vintertøy og - sko, og lagt bort alt som er for smått. I tillegg har jeg gjort en innsats i kjelleren (bod og kjellerstue), så nå har vi en grei haug med ting som skal kastes, selges eller gis bort:
  1. oppsamlet spesialavfall
  2. et ødelagt tørkestativ
  3. klær og sko som barna har vokst i fra
  4. lekekjøkkenet fra IKEA
  5. noen småbarnsbøker, samt noen voksenbøker jeg har prestert å kjøpe flere eksemplar av
  6. en diger heisekranleke i plast, som pr i dag oppbevares del for del i gullguttens klesskap
  7. en barnehandlevogn i plast. Hørte til en butikkleke som ble ødelagt og kastet for flere år siden
  8. barneskistaver som er for små, og et par skøyter de har vokst i fra
  9. en bæremeis vi ikke har brukt på 5-6 år. Og kanskje også barnepulken (som heldigvis oppbevares i garasjen)
  10. de av mine sko som er for utslitte til at jeg bruker de lenger. Har f. eks et par Converse med hull i sålen. Ikke bra
Jeg håper på å få ut i alle fall deler av dette før helgen, og kanskje få laget noen finn-annonser for det som skal selges. Og de slitte Conversene, ja de skal bare kastes rett i søpla, så her har jeg ingen unnskyldning - de må ut asap! Det samme gjelder et lite tårn av glass og metall - neste gang jeg skal på butikken skal dette ut. Blir faktisk mer avslappet bare ved tanken på å få orden på disse tingene 

I tillegg til å begynne på lista, skal jeg huske å få pakket ut etter Londonturen; jeg var dum nok til å bære kofferten opp på soverommet vårt, og da ser jeg den bare når jeg står opp eller skal legge meg, og begge gangene passer det like dårlig å pakke ut. Men i ettermiddag skal jeg være effektiv, jeg lover! Og når barna er i seng skal jeg kræsje ned i sofaen med boka mi, og det skal være så inderlig fortjent.

Meg om ca 10 timer /kilde: google; siden det er lastet opp på funker ikke/

2 kommentarer:

Siri sa...

Genial liste! :-)

Anaruh sa...

hehe, jeg vet! Veldig greit å få satt ord på det; mye lettere å begynne å kvitte seg med en og en ting nå som jeg har en liste å velge fra :)