onsdag 12. oktober 2016

Statusoppdatering: 10 litteraturmål for 2016


Da er vi allerede godt inne i siste kvartal, og jeg hadde nesten glemt oppdateringen på denne lista.

¤ Lese Thure Erik Lunds Grøftetildragelsesmysteriet - ikke ennå, men ligger klar
¤ Lese fem forfattere jeg ikke har lest noe av før - check
¤ Lese flere bøker fra hjemmebiblioteket enn jeg kjøper - går totalt skeis; tror ikke jeg klarer denne
¤ Ha lesesirkel med Maren - check
¤ Lese mer på sengen - går etter planen
¤ Kjøpe en bok og begynne å lese den med en gang - ikke ennå
¤ Lese en bok fra hver av leselistene mine - check
¤ Lese mer ute - check
¤ Lese fem bøker som en nyere enn 10 år  - check
¤ Lese en trilogi - check

Pr i dag har jeg lest 65 bøker så langt i år, 16 av disse har vært lydbøker. Akkurat nå leser jeg The enigma of arrival av V.S. Naipaul, og hører Den hemmelige hagen av Frances Hodgson Burnett på lydbok. I tillegg ligger Jane Eyre her nesten halvlest. I dag bestemte jeg meg for å laste den ned som lydbok, og fortsette i dette formatet, slik at jeg blir ferdig med den. Kunne velge mellom en amerikansk og en britisk oppleser, og valgte sistnevnte. Synes hun passet godt til selve innholdet i teksten.

Resten av leseåret skal bestå av noe litt skummelt til Halloween, noe av morgendagens Nobelprisvinner, kanskje en av de store russerne i november, og muligens Emma av Jane Austen i jula.  I tillegg skal jeg få lest bok nr 1. på lista over, og finne ut hvilken jeg skal skaffe meg til punkt 6. Utover det bør jeg vel prioritere å lese mer fra egen bokhylle, for å i alle fall nærme meg mål nr 3 over ...

Ingen kommentarer: