mandag 7. november 2016

10 Paul Auster-romaner jeg skal lese

Paul Auster er aldri feil. Kan leses hvor som helst og når som helst

I dag oppdaget jeg en gledelig nyhet: min favorittforfatter (blant de nålevende) Paul Auster kommer med en ny roman rett over nyttår - hurra! Jeg har lest syv av bøkene hans til nå, hvorav en er hans memoar Winter Journal. Auster er heldigvis en ganske produktiv forfatter, og han utfolder seg innenfor flere sjangere. Jeg har absolutt til hensikt å lese alt av ham, og gjør det litt i rykk og napp. I bokhylla mi står det både romaner og andre verker, og jeg gleder meg til den nye boken hans kommer. Inntil det, har jeg  - bloggpassende nok - 10 romaner av ham jeg ikke har lest ennå:
  1. Squeeze play (skrevet under pseudonymet Paul Benjamin)
  2. In the Country of Last Things 
  3. Moon Palace 
  4. The Music of Chance
  5. Auggie Wren's Christmas Story
  6. Leviathan
  7. Mr. Vertigo
  8. Timbuktu
  9. The Book of Illusions
  10. Travels in the Scriptorium
Invisible ved fjorden

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Da passer det fint at du kommer hit og låner Leviathan, som jeg leste på engelskstudiet, og Travels in Scriptorium, som jeg leste flere år senere. Ellers kan jeg ikke tilby noen av de andre på lista.

Anaruh sa...

Det passer sjukt bra, for akkurat de to har jeh ikke selv! Du kan derimot låne åtte andre Auster-bøker fra meg :D

Sylvia sa...

Haha, så bra, som hånd i hanske.

Anonym sa...

Jeg er en fast bloggleser som aldri har kommentert tidligere. Så først: takk for mange fine og givende lister! Siden vi begge setter Auster høyt, vil jeg bare si at du har mye å glede deg til når du ikke har lest Moon Palace! Jeg synes den er en av de beste jeg har lest av ham.
Marit

Anaruh sa...

Hei Marit, så hyggelig å høre fra deg! og ekstra hyggelig når du har så gode ting å komme med :D Tror jeg må bumpe Moon Palace opp i lesebunken min, nå