fredag 25. november 2016

10 rolige fredagssysler

I dag er jeg hjemme med sykt barn. Signe har kastet opp i hele natt, og jeg har stått på hode for å få av tilsølt sengetøy, vaske dyne og pute, og servere eplejus, mens pappaen har dusjet jente og vasket det lange, lange håret hennes.

I skrivende stund ligger hun på sofaen og spiser et og annet popcorn (eneste som fristet som lunsj), mens hun ser på Moffene på NRKSuper. Egen form er heller ikke helt på topp, men jeg tror det først og fremst skyldes lite søvn og den uggne opplevelsen av å fjerne rester av pasta, fiskekaker og revet gulrot fra alt sengetøyet #nofilter

For å gjøre det beste ut av situasjonen, prøver jeg å sysle litt rundt i huset, uten egentlig å gjøre de helt store kraftanstrengelsene. Blant annet har jeg gjort disse 10 tingene:

  1. ryddet spisebordet for gårsdagens lekseark, Donaldblader, rusk og bøker
  2. tent masse levende lys. Ute er det nesten helt mørkt uansett
  3. dusjet av meg nattens ekle hinne av ufreshness
  4. sendt blomster til en kollega som ikke har det så greit for tiden
  5. lagt ut mer mat til småfuglene
  6. lest gjennom et stort utvalg nettnyheter. I dag savner jeg et avisabonnement 
  7. bedt mannen om å kjøpe mer smertestillende. Nakken er fremdeles vond og stiv
  8. ryddet ut av oppvaskmaskinen, og satt inn etter frokosten
  9. begynt å planlegge et førjulstreff med venninne
  10. hjulpet S med å finne fram malesaker. Det er kjedelig å være syk ...
Å sitte med en tekopp og se ut på småfuglene er egentlig ganske koselig /1/

Ingen kommentarer: