mandag 7. november 2016

10 ting å gjøre i uke 45


God mandag! Etter høstens mest avslappede helg er jeg klar for ny uke. Jeg har allerede hatt dagens første møte, og nå har jeg fått laget meg en kopp chai (har blitt helt hekta; fra å ikke like det i det hele tatt, til å velge chai nesten hver gang jeg skal lage te), og jeg gleder meg over sol og snø utenfor kontorvinduet. Jeg har på meg en favorittgenser i tynn, rød ull, og vi får en gjest på middagsbesøk senere i dag.

Resten av uke 45 byr på et variert program, og noen av tingene jeg skal gjøre, er disse 10:

- følge med på det amerikanske presidentvalget - check
- ta bilder av barna til årets julekort - check
- stikke en tur innom biblioteket - check
- levere en gigantisk pose med bøker til et byttebibliotek - check
- gå på konsert - droppet denne. Hoster til jeg spyr, så konsert passet dårlig
- pakke inn en bursdagsgave - check
- sende en pakke - check
- skifte på sengene - check
- sende ut invitasjon til familiegruppe - check
- planlegge juleavslutning for andreklasse - check

Nå skal jeg lage en tilsvarende to-do-liste for jobboppgavene mine; endelig begynner arbeidsoppgavene mine å ta seg opp igjen, etter en laber periode hvor alt fokus var på omorganisering. Det er uendelig godt å kjenne at jeg trives best når jeg har en del ting å gjøre; jeg er ikke skapt for lediggang, uansett hvor deilig det er med helg og ferie. Hurra for variasjoner!

Ingen kommentarer: