mandag 14. november 2016

10 ting å gjøre i uke 46

Fra en rolig testund på lørdag

I dag stod jeg opp klokka 05:15 for å komme meg tidlig på jobb. Vi lanserer en ny app i dag, og folk skal informeres. I skrivende stund er klokka 12:22, og jeg er skikkelig klar for helg allerede.
  1. dra i familiegruppe - check
  2. kaste visne snittblomster - check
  3. pakke til weekendtur - check
  4. levere bøker på biblioteket - check
  5. lage enda en teadventskalender - check
  6. gjøre opp status på barnas adventskalender - check
  7. betale regninger - check
  8. ha hjemmespa - check
  9. brette klesvask og se videre på The Crown - check
  10. lese på sengen - check
I tillegg skal jeg prioritere det å gå i hi. I dag er det surt og grått og vått ute, og jeg har lovet meg selv at jeg bare skal gjøre ting som gjør meg glad, som for eksempel rydde litt i stua, sette meg foran dagslyslampa, drikke te og begynne på ny lydbok. Hva skal dere finne på?

5 kommentarer:

Dina sa...

I dag er jeg sur. Grått vær og startet dagen med tannlegen.
Seig dag på jobb. Jeg skal derfor dra tidlig, møte min mann og storhandle. I ettermiddag skal jeg legge bort telefon og leke/lese med barna. Og i kveld skal jeg dra rompa mi ut på en løperunde. Det kommer til å bli SÅ deilig når jeg er hjemme igjen, og er nok akkurat det sure meg trenger... :)

Anaruh sa...

Dina, jeg digger deg! Det er helt innafor å være sur, men det er fint du har en plan for hvordan du skal takle det!

Frøken Desibel sa...

Jeg hadde et håp om at det skulle bli mindre å gjøre i november, men stadige møter i Tønsberg og Kristiansand gjør jo at jeg flyr rundt som en strikkball uten å egentlig få gjort noe. Jeg har som jeg ser det to valg, grave meg ned under dyna, se på Gilmore Girls og spise is, eller rett og slett get shit done. Jeg bretter opp armene og går for det siste!

Kopierer punkt 2, 7, 8, 9 og 10. Bytter ut pakke til i punkt 3 med pakke ut fra weekendtur, og pakke på nytt til møteturné. Bytter ut The Crown med Madam Secretary. Har forøvrig oppdaget Tv2 Sumo sin offline-funksjon. Genialt på buss og tog! Og legger til å fikse et helt regnskap for korpset jeg spiller i. Hvilket jeg kan absolutt nada om...

Og som en absolutt høydare denne uka, middag og se Singin' in the Rain med 3 venninner som jeg desperat trenger å se igjen:)

Nadja sa...

Vi prøver fortsatt å finne rytmen, Stella og jeg, og familien på fire, med en aktiv 7-åring... Men jeg begynner å kjenne igjen dagene nå, og synes at det er så koselig å lese de listene dine for da kan jeg lage mine som også skal bestå av bare hyggelige ting å gjøre.

Det er lett å lage masse planer i permisjon, men jeg har bestemt meg å nyte litt alene tid hjemme med babyen også. Så jeg prøver å nedprioritere. Jeg har vært så lei meg, med Trump og Cohen, og mørketiden, men morgener med myk og varm baby gjør underverker, og det samme gjør en halvliter daimis som jeg glemte vi hadde i kjøleskapet.

Denne uken skal vi ha en bydag imorgen, besøk på fredag, begynne så smått å pakke inn bursdags og julegaver, og lage ferdig bursdagsinvitasjon. Og så må vi prøve å bli friske hele gjengen.

Anaruh sa...

Frøken Desibel:
Synes du er flink som klarer å brette opp armene! I dag har jeg ingen som helst vilje til å gjøre det, og synes bare synd på meg selv (ref: dagens innlegg). Heia deg, og kos deg på forestilling :)

Nadja:
Tusen takk for fine ord; jeg ble skikkelig varm på innsiden av kommentaren din <3 I dag kjenner jeg også på disse følelsene om Trump og mørket og ting som ikke glir av seg selv, og synes at dagen er skikkelig tung. Men jeg skal komme meg oppover igjen; akkurat nå ser det ut til å taka letter litt, jeg har nettopp spist en god suppe til lunsj, og så lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg noen blomster på vei hjem fra jobb i dag.

Masse god bedring til hele familien din, og lykke til med bursdagsforberedelser!