mandag 28. november 2016

10 ting å gjøre i uke 48

Denne uken vil jeg også drikke kaffe med smak av jul /1/

  • Dra på utviklingssamtale på skolen - check
  • Drikke afternoon tea på Bristol. Vi prøver igjen - check
  • Ha familiegruppe for fem andreklassinger og deres familier - check
  • Gjøre unna et helt fjell med klesvask - check
  • Bli kvitt en overflødig barneseng - fail
  • Henge opp barnas adventskalender - check
  • Gå en tur i det nydelige været vi skal få denne uken - check
  • Se de siste to episoden av den ny Gilmore Girls-sesongen - check
  • Finne fram bilder som er aktuelle for årets fotokalender - fail
  • Lese ut as I lay dying av William Faulkner - check
Denne siste uken i november har begynt veldig fint. Sen kveld i går og en niåring med vonde bein i senga vår i natt til tross; jeg våknet uthvilt da klokka ringte, og etter det har oppturen fortsatt. En kopp Assam i ro og fred mens de andre tre spiste frokost, kjøretur i soloppgang til jobben, frokost bestående av yoghurt, frukt, nøtter, en croissant og en latte da jeg kom fram. Formiddagen har vært effektiv, og jeg har fått noen positive tilbakemeldinger fra kolleger. I tillegg skinner sola, og jeg skal gå litt tidlig på grunn av første punkt på lista. God mandag, alle sammen!

2 kommentarer:

slikejenter sa...

Så fint med litt solskinn - både den faktiske og den metaforiske. Jeg hadde heldigvis også en fin start på dagen, med en utrolig blid og glad datter i barnehagen som jublet da hun så de andre barna. Det har vært mye trist fjes i det siste, så i dag gikk jeg med lett hjerte. Og en relativt fin dag på jobb, selv om jeg gruer meg forferdelig til et foredrag i morgen.

Ønsker deg en fortsatt fin uke :)

Anaruh sa...

Ååå, husker hvordan et trist barnehageansikt kunne prege meg hele resten av den dagen - medfølelse! Jeg er muligens litt sen her nå, men masse lykke til på foredraget ditt, du kommer til å rocke det :D Når du er ferdig kan du ta deg en kaffe (eller tekopp) og nyte hvor flink du var som gjennomførte, til tross for gruing i forkant. Dette kan du leve på resten av uka!