torsdag 24. november 2016

10 ting jeg finner på i dag

I dag

… hører jeg på Bachs cellosuiter mens jeg jobber
… har jeg gått tur med kollega i lunsjpausen
… droppet vi å isbade. Vi hadde rett og slett ikke dagen i dag
… har jeg snakket med sjefen min, og prøvd å få klarhet i hvor jeg skal jobbe i tiden fremover
… smører jeg inn hendene med håndkrem som dufter av appelsin og kanel
… drikker jeg te med eple og kanel
… skal jeg se på en danseforestilling på SFO
… har jeg sendt avgårde en spennende søknad
… prøver jeg å rydde opp i noe fakturarot
… er jeg takknemlig for alle de fine kommentarene jeg fikk i forrige innlegg – dere altså

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøre et !0 ting jeg er takknemlig for-innlegg, i anledning Thanksgiving. Men jo mer jeg skrev på det, jo mer kliss og klisjé ble det. Takknemlig for mann og barn, mat på bordet, trygghet og whatnot. Misforstå meg rett - jeg er enormt takknemlig for alt jeg har (gårsdagens innlegg og humør til tross), men i stedet for å publisere en gla'liste, vil jeg heller benytte anledningen til å oppfordre til å støtte de som ikke har det like bra som meg. Jeg skal lette lommeboken (dvs bankkontoen, i lommeboka har jeg bare stamkundekort på kaffe) til fordel for SOS barnebyer i dag. Da hjelper jeg barn som ikke har familie, skolegang, trygge rammer eller sunn mat et bittelite stykke på veien mot de tingene som jeg verdsetter ekstra høyt i disse turbulente dager.

Bilde lånt av SOS barnebyer

Ingen kommentarer: