søndag 6. november 2016

10 ting jeg har funnet på i dag

O heilage, for en deilig søndag! Jeg har:

¤ fått servert nybakte scones og te til frokost
¤ oppdatert leselistene mine, etter å ha lest ut intet mindre enn tre bøker i helga
¤ begynt å strikke på et par raggsokker
¤ bakt eplesmuldrepai
¤ lagt inn en lydbok (holder på med nr 2 nå)
¤ vasket en maskin med håndklær
¤ begynt å lese Distinksjoner av Bourdieu. Interessant, men lite nytt, sånn egentlig
¤ latt håret få en hårkur. Nå er det såååå bløtt og glatt
¤ solgt og gitt bort noe vinterutstyr barna hadde vokst i fra
¤ drukket et ukjent antall kopper te

Som jeg nevnte før i dag; helgedager uten planer er utrolig mye mer viktig enn jeg tror, når jeg sitter der i august og legger planer for høstsemesteret. Jeg skal absolutt ta lærdom av dette, og ikke være så ivrig på å fylle kalenderen for det nye året som kommer heller. Og nå skal jeg logge av og gå tilbake til det analoge livet: strikketøy og mer te. Cheers!

Et arkivstrikkebilde fra oktober 2014

2 kommentarer:

Astrid sa...

Mye forskjellig man kan gjøre på en søndag altså. Her startet vi mellomstegutten og jeg dagen på hotell, mens resten av dagen har gått til arbeid, stort sett. Husker jeg leste Distinksjonen da jeg studerte kultur og kommunikasjon i begynnelsen av 20-åra. Jeg fikk en del a-haopplevelser da jeg leste den, og har brukt Bourdieu mye videre, både som student og lærer, men kan se for meg at opplevelsen hadde vært annerledes hvis jeg skulle lest den for første gang i dag.

Anaruh sa...

Jeg har ikke kommet så langt ennå, men ser jo at det som står der virker til å stemme overens med de tankene jeg har hatt om temaet så langt i livet. Jeg tenker også at jeg leser boken i en helt annen tidsalder enn den er skrevet i; med dagens delekultur i sosiale media er det interessant å sette seg litt bedre inn i hvordan vi velger å fremstå overfor andre, hva som ligger bak, og om man virkelig kan "se" en person, basert på hvordan vedkommende velger å fremstille seg selv og sitt. Og så håper jeg at jeg kanskje kan bli litt klokere på hvordan jeg selv ter meg i denne sammenhengen ...