onsdag 23. november 2016

10 ting man ikke trenger

I fast novembertradisjon kjenner jeg at dagene er litt tunge nå. Jeg er opprørt over voksne folks manglende evner til å oppføre seg pent, og irritert på all reklamen for black Friday. Jeg har en stiv nakke som virkelig plager meg, jeg er lei av å vente på stillingsavklaringer på jobb, og jeg bruker for mye tid på nett og for lite tid på å sove.

Sånne tilstander gjør at jeg fort havner over i det litt grinete hjørnet, og i dag har jeg laget en sutrete liste over ting jeg synes man ikke trenger:

- å gjøre ting som er kjedelige
- alle vasene fra Kähler
- å være først ute med å instagramme solnedgangen/bokboksen/adventslysene/den første snøen
- hvitløkpresse
- å gå til personangrep, når det egentlig er saken man er uenig i
- rett til å bære våpen
- et livsmotto
- folk som holder deg tilbake
- å le av vitser man ikke skjønner, eller ikke synes er morsomme
- snoozfunksjonen på vekkerklokka

Aller helst skulle jeg bare latt alt ligge, flyttet til en koie i skogen, og bare lest bøker og gått turer. Mulig jeg er litt påvirket av Henry David Thoreau ... 

Akkurat nå føler jeg at dette er det eneste jeg trenger. Det og en diger kanne te og en bok /1/

8 kommentarer:

Pepperkakefjellet klatrer sa...

Hahaha, denne var fin! Eg er skikkeli, skikkelig enig i fleire av punktene!!!

Astrid sa...

Noen ganger er det deilig å bare være litt grinete og få det ut.

En annen ting man ikke trenger (ref samtale med kollega i lunsjen i dag): pannekakeprinter

Matognatur sa...

Herlig!!!! Jeg er også enig i punktene dine :)

og du, du trenger ikke være positiv bestandig! Det er godt å bare være sur også!
Flink jente :)

Håper ting blir bedre snart da!!! :)

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums sa...

Godt innlegg som balanserer alle positive, muntre glade bloggere. Vi trenger innimellom en motpol! Og hvem begynte med disse vasene???

Anaruh sa...

Altså, folkens! Jeg må le (nesten) høyt over denne responsen :D Takk! Ting er bedre igjen nå; det hjalp å komme hjem til familien og pasta bolognese med masse revet parmesan til middag (forøvrig ting man trenger i store mengder)

Og for the record: jeg har vaser fra Kähler, altså! To stykk til og med, og jeg synes de er fine. Men jeg synes det blir litt teit med reklamer som sier: "kjøpte du de med sølvstriper i sommer, passer det perfekt å kjøpe de med gull nå som det snart er jul". Hæ? Skjønner ikke sammenhengen? Blir sur av firmaer som skal melke deg for penger i et rasende kjør.

Og Astrid: pannekakeprinter burde definitivt hatt plass på lista, hadde jeg bare hørt om det før nå :p Måtte google det, og fant en slik på finn.no til 3500 kr. Hva i heite huleste skal man med den? Og hvor skal man ha den?

S. sa...

Men hvitløkspresse må man ha. Vasene må dø. Og vi må møtes til te. Much love!

slikejenter sa...

Det er mulig at misery loves company - jeg blir i alle fall litt lettet når ikke "alle andre" har allverdens med tid til adventsforberedelser, gleder seg over alt mulig og ikke ventilerer frustrasjon. Jeg har så MASSE av sistnevnte, og har så mye å gjøre at jeg ikke helt vet hvordan neste uke skal gå. På lista over hva jeg gjerne ville hatt: en lang massasje. Og noe a la den koia du nevner! :)

Anaruh sa...

S: hvitløkspresse ødelegger smaken synes jeg. Riv den på rivjern eller finhakk den. Jeg er med på te når som helst (nesten); jeg følger verken sjakk-vm eller har noen tentamensperiode. Men ikke prøv deg på vasene mine - I <3 striper!

Slikejenter: helt klart! Jeg har masse jeg gleder meg over, greit med tid til adventsforberedelser, men også et lass med møkk for å veie opp for all euforien. I innlegget glemte jeg å nevne at jeg hadde en kjip drøm i natt også: at mannen hadde funnet seg en ny kjæreste (en ung studine), og at jeg fikk beskjed om å ikke oppføre meg så "konete" når hun kom på besøk. Fnys! I våken tilstand bare ler han av meg og bedyrer heldigvis at jeg er den eneste - haha!