torsdag 3. november 2016

10 ting som gjør meg glad

Min utsikt akkurat nå. I tillegg har sola kommet enda mer fram over kollen
  1. hjemmekontor. Med solskinn gjennom vinduet
  2. chai i tekoppen. Har ikke vært så begeistra for chai før, men plutselig elsker jeg det
  3. fyr i peisen, for første gang denne sesongen
  4. at jeg endelig turte å si i fra om en jobbgreie som har plaget meg en stund
  5. å begynne på den siste boken i Livets lenker-serien
  6. den første skikkelige frosten som kom i natt.
  7. at Jakob fremdeles kommer og klemmer meg, og sier at han hadde det så fint i London
  8. å gre Signes lange, myke hår. Det er så fint å gre henne, og starte dagen med en hyggelig prat
  9. hennes gledesutbrudd da jeg sa det er meldt snø: "jippi, da kan vi ake sammen, mamma!"
  10. at huset er fullt av blomster; roser, liljer, asalea, oktoberbergknapp og lykkekløver

Lyset. Duften. Lyden. Varmen!

Etter et møte med sjefen i går, føles ting veldig mye lettere. Vi er, som jeg har nevnt før, i en omorganiseringsprosess, og jeg føler det har manglet så mye informasjon. Sjefen min har vært taus og ganske utilgjengelig, men i går fikk jeg satt ham ned og stilt de spørsmålene jeg hadde. Jeg vet ikke om jeg ble så mye klokere, men jeg fikk sagt det jeg ville, og det kjennes bra. I går ettermiddag feiret jeg bragden (jeg synes sånne medarbeidersaker er kjempeskumle!) med å kjøpe mer chai fra Tetøsene og en hvit asalea til halv pris. I dag har jeg hjemmekontor med chai i fjorårets vintermummikopp, fyr i peisen, og lange pauser med bok. Det tar på å være helt og bevege seg utenfor komfortsonen, så i dag handler det som å hente seg inn litt. Pysjen er fremdeles på, men jeg tenkte at jeg straks skulle bytte til noe varmere, og ta en tur ut i novembersola. Sånt gjør meg glad! Hva med dere?

4 kommentarer:

Astrid sa...

Fine ting på en torsdag. Her feirer vi en niåring, så i dag blir det hans dag med taco og besteforeldre på besøk. Har klart å få meg noen timer med hjemmekontor her hjemme nå i formiddag, så da blir det litt kaffe, en rettebunke og littsol gjennom vinduet. Ha en fin dag!

tea, books and gilmore girls sa...

Må være godt å få spurt og snakket om det som plaget deg. Selv om man ikke alltid blir så mye klokere, så er det godt å få det ut.

Åh, så fine barn du har! Her har det snødd i hele dag og jeg har hengt opp meiseboller, så vi får se om det kommer noen småfugler etterhvert. Ha en fin dag!

Astrid sa...

Høres ut som en helt perfekt hjemmekontordag!

Så koselig at du bruker navnene på barna dine. Tror det er første gang du ikke skriver "gullgutten" eller "gulljenta", som du pleier. Hva skjedde? ;-)

Anaruh sa...

Astrid 1: høres ut som du hadde en fin torsdag du også. Sol i november er så deilig!

Tea, books & gilmore girls: meiseboller og solsikkefrø står på handlelista mi til helgen også. Nå ser det ut som om vinteren kommer for fullt, så det er bare å sette i gang med foringen. Er kanskje bittelitt sent ute, men naboen er superflink, så fuglene har ikke lidd noen nød, til tross for min somling.

Astrid: jeg har egentlig tenkt på det lenge; at de på en måte har vokst ut av disse småsøte kallenavnene. Den gangen jeg begynte å kalle ham gullgutten var han bare et år. Nå er han ni, og har blitt veldig stor den siste tiden. Jeg har vært restriktiv med å bruke navn fordi jeg har villet behold anonymitet, sånn i tilfelle, men etter åtte aktive bloggeår føler jeg at jeg kan si at det ikke er "noe i tilfelle". Jeg vet ikke helt om jeg kommer til å fortsette å kalle de ved navn, med forbokstaver eller noe helt annet, men tiden for å gjøre noe annet enn gullgutten/jenta er nok over, tror jeg.