torsdag 24. november 2016

10 ting som skal gjøres før det blir advent i heimen


Frykt ikke! Dette er ikke et innlegg med bismak av stress, dette er bare kos og pyssel fra ende til annen. For i år har jeg på magisk vis klart å være tidlig ute med det som er masete (les: innkjøp), så nå er det bare å kose seg med forberedelsene frem mot advent. Her er 10 ting jeg skal gjøre før søndag morgen:
  1. bake julebrød
  2. henge opp lyslenker i spireahekken
  3. pakke inn 24 små kalendergaver. Må strengt tatt ikke være ferdig før neste torsdag
  4. støpe lys. Men bare hvis jeg gidder. Det er ingen hast, for de skal ikke brukes før til jul
  5. bestille julekort. Heller ingen hast her, men koselig å få unna
  6. finne fram adventsstaken og lilla lys
  7. henge opp adventsstjerna
  8. lese ut Walden. Har lyst til å lage meg en advents- julelesebunke når denne er utlest
  9. skifte på sengene
  10. sette fram adventsbelysningen vi pleier å ha i vinduet ut mot veien
Og når søndag morgen kommer, skal jeg stå opp og drikke en kopp adventste av en ny og nydelig kopp, og til frokost blir det blant annet julebrød med ekte geitost på. Aaaah, dette blir så bra!

Ingen kommentarer: