tirsdag 15. november 2016

10 ting som tynger meg

State of mind ... /1/

- det tåkete været
- min manglende motivasjon til å ta meg sammen på jobben
- at jeg er så veldig dårlig til å legge igjen kommentarer hos blogger jeg leser
- tanken på at Obama må overlate jobben til en tulling som Trump
- saldoen på brukskontoen min
- at jeg burde spise sunnere, men orker ikke. Lettvindt og dårlig mat ftw
- den kjipe hosten
- at sjefen min er en dårlig personalleder. Frustrasjonen når stadig nye høyder
- tanken på at det bare er tirsdag. Både i går og i dag våknet jeg i den tro at det var søndag
- at Skam-klippene er så korte denne sesongen! Kom igjen!

I dag begynte jeg dagen med å ligge i senga til de tre andre hadde dratt. Jeg var ikke trøtt, for jeg var smart nok til å legge meg tidlig i går. Men jeg hadde bare ikke lyst til å stå opp. Jeg hadde lyst til å stenge dagen ut, og våkne opp til snøvær og en fridag.

Men jeg kom meg på jobb. Etter en frokost bestående av to stykker brownies, en håndfull mandler og en episode av The Crown. Har egentlig ikke så dårlig samvittighet for å tøye grensene for arbeidstiden i disse dagene; jeg har jo tross alt fremdeles ingen stilling eller posisjon å forholde meg til ennå ...

3 kommentarer:

Siri sa...

Å være umotivert på jobb er det verste som finnes! Det smitter over på alt annet. Skjønner deg godt, jeg!

Selv har jeg en ganske apatisk dag i dag, etter å ha levert inn en større tekst som jeg har jobbet lenge med. Det meste annet har stått på vent i mellomtiden, og nå burde jeg ta fatt på den listen, men ååååååå, det går treigt her.

Men en ting kan jeg alltids gjøre, og det er å lage lister. Surfet innom bloggen din for inspirasjon. :-)

S. sa...

For en uendelig kjip liste, I hear ya, sistah! Fattig trøst er: dårlig dag her også, dårlig uke,trippelæsj! Gleder meg til juleferien, men den er jo jammen så kort i år! og så langt frem i tid!

Guffen hilsen, men varm klem, fra din trofaste.

Anaruh sa...

Takk for sympati og trøstende ord, Siri og S.
Dagen ble mye bedre da jeg kom hjem, fikk servert middag, og kunne bruke ettermiddagen på å pusle med egne ting. Håper at dere har en bedre onsdag enn det tirsdagen var!

Klem fra meg!