torsdag 10. november 2016

24 luker i min hjemmelagde tekalender

Tidligere år har jeg kjøpt kalendere til nokså stive priser. I år har jeg laget selv, med teer hed hadde i skapet fra før. Eske (som jeg skal bruke igjen), og emballasje kostet vel maks 100 kr til sammen?

Da er den ferdiglaget, og jeg er ekstremt fornøyd! Jeg fant fram 24 teer jeg synes passer i adventstiden, kjøpte en fin eske, merkelapper og cellofanposer på Søstrene Grene (og puttet oppi en stang med kandissukker for good measure), og satte i gang. Etter en liten time var den ferdig, og nå gleder jeg meg skikkelig til å åpne luke nummer 1.

Før listen over teene kommer, så vil jeg bare nevne at jeg har satt de oppi eska i en helt tilfeldig rekkefølge, og at rekkefølgen under bare er den jeg fylte posene i. Så selv om jeg vet hvilke teer jeg får, så vet jeg ikke når de forskjellige kommer. Og siden jeg poster listen allerede nå, er det også en viss sjanse for at jeg har glemt i alle fall en del av de...
  1. Cachemire - Le Palais des Thés
  2. Pasjonsfruktte - Te- og kaffehuset i Dronningens gate, Trondheim
  3. Jasmine green tea - Twinings
  4. Earl Grey - Dean & Deluca
  5. Bournonville - Perch's
  6. Thé des Concubines - Le Palais des Thés
  7. Grønn skomakerte - Te- og kaffehuset i Dronningens gate, Trondheim
  8. Oolong Dong Ding - Solberg og Hanssen
  9. Roobos des Lords - Le Palais des Thés
  10. Walk in the garden under the start - Herbatica
  11. Pleine Lune - Mariage Fréres
  12. Vivie le Thé - Le Palais des Thés
  13. Royal blend - Fortnum & Mason
  14. Grønn te med eple & kanel - Black Cat
  15. Irish Breakfast - Twinings
  16. Sweet memories - Herbatica
  17. Thé no. 25 - Le Palais des Thés
  18. Adventste - Solberg og Hansen
  19. Tsarevna  Kusmi
  20. Assam - Harrods
  21. Hvit te med ananas - Perch's
  22. Peach  - Fortnum & Mason
  23. Julete - Solberg og Hansen
  24. Vive les Fêtes - Le Palais des Thés
Og med dette erklærer jeg sesongen for adventsforberedelsene for åpnet! I løpet av de tre neste ukene skal jeg lage kalender til barna, gjøre opp status på adventspynten, og bake julebrød til søndagsfrokostene. Og ikke minst: etterhvert skal jeg også kjøpe svibler og amaryllis!

Kollasj fra en novemberlørdag i fjor

2 kommentarer:

Chassi sa...

Det går ikke an å kommentere direkte fra bloglovin, så nå er jeg veldig seint ute - fordi jeg ga opp sist altså, men så kult at Mariage frere er med! Pleine de lune, er det den som smaker mandel? Fest. :)

Anaruh sa...

Hei Chassi, ikke sent i det hele tatt :)
Ja, Pleine Lune har mye smak av mandel; jeg synes den er kjempegod, særlig om høsten og vinteren.