lørdag 17. desember 2016

10 filmer som gir julestemning


Det er allerede fjerde lørdag i advent, og mitt forslag til hva man kan fylle dagen med er hjemmekino. Lag en diger bolle popcorn og innta sofaen med en av disse 10 filmene: 
  1. Hjemme Alene 1 & 2. Jeg vet at det er to, men who cares? 
  2. Love actually
  3. The Holiday
  4. Reisen til Julestjernen
  5. Tre nøtter til Askepott
  6. Hjelp, det er juleferie
  7. Fanny och Alexander
  8. It’s A Wonderful Life
  9. Polarekspressen
  10. The family stone
De seks første er klassikere jeg ser igjen og igjen. De fire siste har jeg ikke sett før, så kanskje det blir noen av disse i år? Jeg skal i alle fall se Hjemme Alene 2 sammen med barna, og Tre nøtter til Askepott skal stå på i bakgrunnen på julaften, det er helt sikkert! Hvilke julefilmer ser dere? Noen gode tips? 

3 kommentarer:

Elida Stangeland sa...

The Family Stone er ein favorittfilm, det same med Holiday. Love Actually er så intenst pute-TV at den orker eg ikkje. Har du sett The Muppets Christmas Carol? Det er julestemninga si!

Hermia Says sa...

Elf såg jag härom kvällen, knasig tradition. Hoppas också hinna få tag på White Christmas på biblioteket före jul. Love Actually ligger och väntar!

Anaruh sa...

Elida: nei, tror ikke jeg har sett Muppet show siden jeg var veldig liten. På tide å lete det opp igjen, ja! Takk for tips :)

Hermia: jeg har også lett på biblioteket etter litt gamle filmen, men når det kommer til klassiske julefilmer er utvalget lite. Jeg har planer om å sjekke TCM-kanalen, og se om det går noe hyggelig der i jula. Elf er jeg faktisk litt usikker på om jeg har sett, eller om jeg bare tror det. Må dobbeltjekke