fredag 2. desember 2016

10 glimt fra min uke

Jeg vet ikke om noen har lagt merke til det, men dette er første gang jeg setter meg ned med bloggen siden forrige helg. De få innleggene som har kommet denne uka har vært forhåndsprogrammerte, og jeg er jammen glad for det. Det var ingen planlagt bloggpause, og jeg har ikke hatt det spesielt travelt, men jeg har ikke hatt lyst. Ikke til å blogge, ikke til å lese, ikke til å gjøre noe som helst. Jeg er forkjøla, og jeg er rimelig utslitt etter (tidligere nevnt) slitsomme uker på jobb.

Dessverre - eller kanskje heldigvis? - kan jeg ikke bare grave meg ned og sove, man har da avtaler, forpliktelser, ting å gjøre, ting å ordne. Denne uken har jeg blant annet

  1. sett A very Murray Christmas på Netflix
  2. drukket afternoon tea på Bristol
  3. hatt besøk av mødre og barn fra datterens klasse
  4. kjøpt meg en bukett rosa svibler. Orket ikke vente på at løkene skulle springe ut
  5. spist årets første juleappelsiner. Oh-so-yummy!
  6. sett Wes Andersons julereklame for H&M. Jeg skulle ønske verden var like pastellfarget!
  7. sittet oppe og sett Magnus Carlsen vinne sjakk-VM igjen
  8. hatt Glamourbibliotekarens juleperler på som bakgrunnsmusikk i stua mens vi hadde besøk
  9. drukket mocca og lest bok på Kanel
  10. sett de to siste episodene av Gilmore Girls

I skrivende stund ser utsikten min sånn her ut, jeg hører på Nils Petter Molværs Switch, iblandet lyden av tre gutter som spiller Minecraft på hver sin mobil i andre etasje, og jeg har bestilt enda flere bøker og filmen fra biblioteket. Om en liten stund kommer mann og datter hjem, og da skal vi lage pannekaker til middag, åpne dagens kalenderpakke og ta helg.

2 kommentarer:

teabooks sa...

God helg til deg og dine! Håper du får en avslappende helg fylt med alskens fint og at forkjølelsen forsvinner.

Anaruh sa...

Takk det samme :)
Lørdagen har vært en dag hvor vi har fått gjort unna ting her hjemme, og endelig har jeg hatt litt overskudd til å ta tak i litt julevask og sånt. I morgen har jeg dog planer om å ligge på sofaen og lese hele dagen