onsdag 7. desember 2016

10 hjertegleder på en isglatt og mørk onsdag

Fra søndagens tur

På en dag hvor faren for brukket lårhals er overhengende (#underkjøltregn #bambipåisen #gamla), er det fint med en liste over 10 ting som har gitt meg glede i hjertet de siste dagene:

* en fin gåtur i solskinn på søndag
* å se fire hester med rytter, som også var ute på søndagstur
* gjensynet med Frelsesarmeens julegryter. Mye koseligere enn å gi via sms
* å høre Nora Brockstedt synge Vi tenner våre lykter når det mørkner
* gleden i min kollegas ansikt da jeg dro fram sjokolade til kaffen
* juleboken fra min barndom: Jul i vårt hus. Skal bla masse i den fremover
* duften av sviblene på stuebordet
* alle julelesebunkene jeg har begynt å stable opp på forskjellige steder rundt i huset
* å lese dag Solastad igjen. Han er virkelig seg selv, og jeg elsker stilen hans!
* de daglige koppene med te fra te-kalenderne mine. Drukket av den røde julekoppen

Egentlig hadde jeg tenkt å gå meg en fin tur i frisk luft i dagens lunsjpause, men det glatte føret satte en effektiv stopper for det. Nå håper jeg bare at det er bedre til jeg skal hjem om en times tid, for jeg har et lite ærend jeg veldig gjerne skulle ha gjort unna. Men helsa i er viktigere, og i verste fall får jeg holde meg inne, drikke litt rødbrus, høre på julemusikk og kanskje bake litt i stedet.

Håper at alle Listebloggens lesere har en fin onsdag, unn dere en kopp kakao med beina høyt!

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Tok meg en kopp kakao! Godt!

Anaruh sa...

Vel unt, Sylvia <3