lørdag 31. desember 2016

10 spørsmål om året som har gått

Tidligere i dag kom jeg over denne fine 2016-lista hos Koffeine. Som den listepersonen jeg er, måtte jeg bare låne konseptet, og presenterer herved noen av punktene i 10 punkter fra året som har gått:


Gjorde du noe i 2016 som du aldri har gjort før? Jeg tok båtførerprøven, la til brygge med seilbåten, lagde min egen teadventskalender og var stolt mor på turnoppvisning.

Hva skulle du ønske at du hadde gjort mer av? Skulle vært mer ute i naturen og i frisk luft, og leste mer for barna mine. Dessuten skulle jeg gjerne hatt mer tid til å gjøre ingenting.

Hva skulle du ønske at du hadde gjort mindre av? Brukt mindre tid på å se gjennom dølle instagramkontoer i sene nattetimer, og mindre tid på å gjøre dobbeltarbeid på jobb.

Noe du ønsket deg og fikk? Bøker, blomster, kjæresteturer og masse kos og kjærlighet fra barna.

Noe du ønsket deg og ikke fikk? En Oslo-lampe. Og to sengesett i lin.


Hva gjorde du på bursdagen din i 2016? Gikk på ski med familien, spiste boller og drakk kakao med krem, hadde vakre roser i vasen, og feiret med et glass bobler (äpple & lingon drykk fra Ikea).

Hva brukte du mest penger på? Lån, reiser, mat og ting til hagen.

Hva fikk deg til å ha det bra? Timer i seilbåten, nesa i ei bok, tid sammen med venninner, nok frisk luft, stillhet og nok søvn.

Hvem savnet du? Min tidligere kollega Linn, som flyttet til Arendal i sommer. Tantebarna mine.

Hva tenker du å gjøre annerledes neste år? Dette


Tusen takk for alle klikk og kommentarer i året som har gått! Tusen takk for all inspirasjon og alle forslag dere kommer med. Takk for at dere synes at Listebloggen er verd å bruke tiden deres på! Jeg setter pris på alt sammen, og synes det er så hyggelig å se at mange av de samme navnene går igjen her og på Instagram. Blogg og insta har gitt meg flere gode venninner gjennom årene, og jeg gleder meg til å dele alle de fine stundene som ligger foran meg i 2017 også. Godt nytt år til alle sammen!