fredag 30. desember 2016

10 ting å finne på når man er hjemme alene

Mann og barn har tatt turen ut i naturen for overnatting i en gapahuk. Jeg telter gjerne, og sover også under åpen himmel hvis forholdene er greie, men gapahuk (med hardt tregulv) kan jeg styre meg for. Derfor nyter jeg ettermiddagen og kvelden i ensomhet (som høres forferdelig trist ut, men er et bedre ord enn alenehet), og har en hel haug med koselige ting jeg har lyst til å gjøre:

- lese videre i Mansfield park
- se en film. When Harry met Sally passer bra nå, synes jeg
- koke en diger kanne te. Eller en kopp gløgg
- vaske håret, og sette det inn med hårkur
- ta fotbad
- legge meg tidlig og høre videre i Krig og fred på lydbok
- gå en kveldstur
- lage meg noe godt å spise. Pizza til kveldsmat, kanskje?
- blogge leselister og sånt for året som kommer
- ta et bad og høre på musikk

I går kveld kombinerte jeg bok og bad, og det frister veldig til gjentakelse det også

Badebombe fra Lush. Den var rosa og hvit på utsiden, og jeg hadde ingen aning om den nydelige smaragdfargen som dukket opp og ga badevannet samme farge som zalo

Ingen kommentarer: