mandag 19. desember 2016

10 ting å gjøre i uke 51


Ok. Og jeg som trodde jeg ikke hadde så mye mer jeg skulle gjøre før jul! I går kveld satt jeg og lagde en to-do-liste i Notatappen på mobilen, og den ble så lang at jeg måtte dele den opp i ukens dager for å få en viss oversikt. Til sammen er listen på hele 33 punkter nå, men heldigvis er det fordi jeg kjører et veldig detaljert system, og har tatt med enkle, men åh-så-viktige punkter som å huske å vanne ut pinnekjøttet. Hvis jeg samler meg litt, og kjører en bloggvennlig liste, kommer jeg (nesten) ned på bare 10 ting å gjøre denne uken:

- dra i svømmehallen sammen med mine tre favorittmennesker - check
- forberede middagen til julaften og frokosten 1. juledag. Helt klart det mest tidkrevende punktet
- gjøre noen hyggelige ærender: kjøpe blomster, hente bøker og levere noen kort og gaver  - check
- ta med barna på båltur i marka - check
- vaske stue og kjellerstue, og pynte til jul. En rask affære når blomster og lys er i hus - check
- kjøpe juletre. Og pynte det om kvelden lillejulaften  - check. Treet er kjøpt, pynting skjer den 23. 
- handle inn julemat- og drikke. Men først: skrive den lange handlelisten! - check
- skifte på sengene - check
- gjøre klar julestrømpene
- klippe mannens stadig voksende manke. Rakk ikke det forrige uke - check

Denne siste arbeidsuken skal dessuten fylles med en del møter og workshops, og jeg har en del informasjon som skal sendes hit og dit før jul, men på torsdag og fredag avspaserer jeg, og da begynner en 12 dager lang ferie for min del. Har funnet ut at hvis jeg leser i snitt 2 bøker pr dag, så vil jeg rekke å lese alle bøkene i julestabelen min - haha

2 kommentarer:

neverendingcircles sa...

Kjenner jeg blir veldig imponert om du klarer å lese ut den bunken ;) Har en tendens til å gjøre det samme da, det handler kanskje litt om å ha noe og velge i også? :D

Anaruh sa...

Absolutt :D
Tror ikke jeg har sjanse til å lese hele bunken; man skal jo ha tid til å gjøre ingenting, lage god mat, kose seg sammen med familie og få litt frisk luft innimellom også. Heldigvis er flere av bøkene mine, og da er det jo tilgjengelige inn i all evighet.