tirsdag 13. desember 2016

10 ting jeg gjør

En liten, nybakt kakemann ble det også, gitt

jeg drikker hjemmelaget gløgg mens jeg ligger på sofaen og leser Colm Tóibín
jeg tar bussen til jobb før noen andre i huset har våknet
jeg er ja-menneske på jobb, og prøver å hjelpe alle
jeg leser How the grinch stole Christmas for barna. På engelsk. De må tåle såpass
jeg hører Mio, min Mio på lydbok når jeg har lagt meg
jeg spiser rett-i-koppen-suppe til lunsj
jeg gleder meg til mamma og pappa kommer på besøk
jeg reserverer en haug barnebøker på biblioteket
jeg blar gjennom bildene i denne artikkelen gang på gang på gang. Og blir så GLAD!
jeg planlegger  - og forbereder - julefrokosten. Fryseren skal fylles med masse godt de neste dagene

En del av meg er glad for at jeg har kommet tilbake i en viss flyt igjen på jobben, mens en enda større del er så hoppende glad for at det snart er ferie! Jeg har dessverre ingen feriedager igjen, bare et par dager til avspasering, men jeg skal jammen meg ta ut ulønnet fri. Jeg trenger en ferie for å samle tankene, og for å samle energi. Jeg trenger å ligge på sofaen og lese bøker, gå en tur i dagslys til et sted som serverer varm sjokolade, til å lese høyt for barna, og til å ligge i mannens armkrok. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, A! Her har høsten gått i et hattfokk med mye jobbreising og flytting (internt i bydelen). Det er kjempelenge siden jeg har skrevet kommentar til deg. Bloggen er lest i skippertak og få egne lister er skrevet. Pr nå har jeg en slags Arbeidsliste fram mot jul, men hovedarbeidet ligger i å få ryddet etter innflyttingen. Både hode og kropp er tomt, og jeg venter på julefri hvor jeg skal avspasere mange dager. Jeg forsøker meg på en oppsummering av ting som har preget meg og halvåret som nesten er over:
- til tross for svømmehall stengt i 3 mnd, mangler jeg bare 1600m på 50.000m målet
- fjelltur i august til et av de høyeste og bratteste fjella i nærområdet
- besøk sørfra av familie og gode venner
- at jeg bruker for mye energi på jobbting som (jeg vet) kommer til å gå bra
- yngstemann (endelig!) har skjønt at lekser skal gjøres ordentlig første gang og at det er morro å lykkes på prøver
- at eldstemann elsker det nye huset til tross for store protester i starten
- at det har blitt tid til strikking innimellom slagene
- litt lite energi
- at jeg lykkes godt i ny jobb (som er 1,5 år nå og kanskje ikke så my lenger! )
- at mannen har engasjert seg 120% i planer for nytt kjøkken
- den milde høsten
Digger bloggen din! Henter mye inspirasjon herfra. Og har sikkert tenkt 1000 ganger at "nå skal jeg jammen lakke neglene snart!!!" Dog lar det vente på seg! :-)
Ha en strålende uke!
Wibecke

Anaruh sa...

Hei,
Så hyggelig å høre fra deg igjen! Ser egentlig ut som om du har hatt en veldig aktiv høst :) Håper du får en skikkelig fin juleferie med lave skuldre, og får kost deg i det nye huset ditt