tirsdag 20. desember 2016

10 ting jeg gleder meg over akkurat nå

Jeg suser avgårde og nikoser meg med de siste juleforberedelsene. Jeg har nesten ingenting viktig igjen å gjøre; alt jeg finner på nå er stort sett bare bonus. Så selv om jeg glemmer å åpne tekalenderen, og ikke har fått sett så mange julefilmer som tidligere år, så tror jeg at dette er den fineste førjulstiden på lang, lang tid. Akkuat nå sitter jeg med et smil om munnen, og gleder meg over blant annet disse 10 tingene:
  1. to fløtekarameller som ikke fikk plass i krukka. Da måtte jeg spise de, gitt
  2. lyden av to små som puster og småsnorker i sengene sine
  3. et ukjent antall nystekte karbonader som ligger til kjøling på kjøkkenbenken
  4. at jeg fører videre bestemors bakstetradisjoner med mjølkekaker og hjemmelagde potetkaker
  5. den fine fjellgrana som vi kjøpte tidligere i dag
  6. amaryllisene (en hvit og en rød) som holder på å springe ut
  7. alle de fine julekortene vi har fått. Tusen takk ♥
  8. tanken på at i morgen har jeg siste dag på jobb før jul
  9. at jeg er i rute med ukens gjøremål
  10. Krig og fred av Lev Tolstoj. Av alle bøkene jeg skulle lese i jula, var dette ikke en av de ...
Etter bare noenogseksti sider, er jeg enig med de som sier at dette er en av verdens beste bøker

Ingen kommentarer: