mandag 12. desember 2016

10 ting man "trenger" for en perfekt førjulskveld

Noen kvelder må man bare roe heeeeeeeelt ned. Ikke bake, ikke besøke, ikke prestere på noe som helst plan. Man trenger rett og slett å pakke seg ned blant puter og pledd, og gå i hi så godt det går. Ikke at man egentlig trenger noe som helst annet enn et mykt sted å ligge og noe varmt å dra over seg, men det er ekstra koselig å gjøre en liten kosestund ut av kvelden. Her er 10 ting man "trenger" for en avslappende kosekveld:


  1. En myk og varm bukse, eller en pysjbukse og et pledd
  2. På overkroppen liker jeg lag på lag, og en tynn ullgenser er deilig mot huden, synes jeg
  3. Raggsokker. Et absolutt must for meg
  4. Et mykt og varmt skjerf. Jeg liker at det luner rundt hals og nakke
  5. Fyr i peisen, eller bare masse tente lys hvis man ikke har peis
  6. En tekanne du kan fylle igjen og igjen utover kvelden. Minner om mine favorittjuleteer
  7. Rødlakkede negler gir julefølelse, men ikke akkurat en nødvendighet 
  8. Denne deilige kroppskremen fra Lush. Luller deg inn i et teppe av lavendel og krydder
  9. Se på film eller en serie, hører musikk, strikk, snakk med kjæresten eller les en bok
  10. Og nyt det du til nå har rukket å få unna av juleforberedelser, enten det er vask, bakst, gaveinnkjøp eller pynting. Hos oss kommer ikke julepynten fram helt ennå, men adventspynten er på plass, og jeg fryder meg over lysestakene, svibler i full flor og amaryllis i knopp, og barnas adventskalender som henger her, like ved min side
Adventsstua vår: svibler, lys, lilla duk og adventskalender

Ingen kommentarer: