fredag 9. desember 2016

10 x dagens

Dagens utsikt og dagens knoppstatus (rød amaryllis og hvite orkideer)

dagens natt: sengebesøk av en jente med mareritt
dagens morgen: lang samtale om nevnte mareritt
dagens frokost: Cheerios. Orket ikke lage noe annet
dagens jobb: full av telefonmøter
dagens antrekk: pysj. I alle fall så langt ...
dagens blomster: en bukett røde roser mannen fikk til bursdagen sin i går
dagens (første) tekopp: Assam fra Fortnum & Mason. Dagens luke i tekalenderen
dagens frukt: store mengder appelsiner. Og en mango som ligger og venter på meg. Nam!
dagens kaktus: til gutta som forteller usanne historier som skremmer de andre barna. Ref punkt 1 og 2
dagens tips: gjør noe fint for andre!

Til tross for at dagen begynte litt labert, med redd og frustrert jente ("hvorfor sier de sånne ting når vi andre blir så redde?"), hodepine og litt laber form, har ting tatt seg opp den siste timen. Da jeg fikk i meg litt Cheerios, og ikke minst en deilig kopp Assam, og det første møtet tok 45 minutter mindre enn det vi hadde satt opp, ja da kan man ikke klage. Ute har sola stått opp, jeg har som sagt en stor bukett roser ved min side, stua dufter av et titalls utsprungne svibler, og om noen timer skal jeg ta helg med usedvanlig god samvittighet. Dette har vært en travel og effektiv uke på alle mulige måter. God fredag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktig god fredag til deg også, fra meg i et ganske så uvanlig stille kontorlandskap som bader i glamorøs sol. Jeg har også en eske assam-te fra Fortnum & Mason. Skal koke en stor god kopp nå :) Mareritt er ikke artig. Vh Astrid

Anaruh sa...

Nyyyyt sola og "det öppna landskap", Astrid :) Og ikke minst tekoppen!
Mareritt er ikke gøy i det hele tatt; hun er kjemperedd for tyver og kidnappere, og drømmer om det litt for ofte, synes jeg. Hun har aldri opplevd noe traumatisk, men denne gangen hadde noen gutter i klassen sagt at en av de var blitt "tatt til fange og bundet fast av en skummel mann med et rødt og et blått øye". De hadde snakket om dette i klassen i går, og læreren hadde sagt at man ikke skal fortelle slike skrøner, men hun er livredd likevel. Hun sier hun prøver å tenke på fine ting, men klarer ikke fortrenge de vonde tankene. Synes skikkelig synd på henne, men på et eller annet tidspunkt må hun jo også lære at det finnes fæle ting i verden, sanne eller usanne, og hun må lære seg å takle skumle tanker og opplevelser. Kjipt, men nødvendig :¨(