torsdag 1. desember 2016

24 månedsmål for desember


I god, gammel Listebloggtradisjon er månedsmålslista for desember satt opp som min egen aktivitetsadventskalender. Alle lukene er herved åpnet, men det gjenstår å stryke ut punktene, og det gleder jeg meg skikkelig til! Her er 24 ting å gjøre fram mot julaften: 
  1. Henge opp min hjemmelagde krans på ytterdøra
  2. Begynne å drikke advents- og juleteene mine
  3. Lage en leseliste for juleferien
  4. Delta på julegrantenning i gata vår
  5. Høre på julemusikk og drikke julebrus
  6. Gi gaver til veldedige organisasjoner den 6. desember*
  7. Pakke inn julegaver. Jeg liker å kose meg med innpakkingen
  8. Feire gullgubbens bursdag
  9. Sende julekort
  10. Se på turnoppvisning
  11. Bake krydderkake
  12. Lage hjemmelaget gløgg
  13. Feire Luciadagen med lussekatter
  14. Dra på skoleavslutninger
  15. Kjøpe inn juleblomster
  16. Brenne røkelse
  17. Se "Hjemme alene 2"
  18. Skaffe oss et juletre
  19. Handle inn julemat, drikke og godsaker
  20. Spise juleappelsiner, tørkede fiken og skumnisser
  21. Pynte til jul
  22. Stenge meg inne på badet og gjøre unna det tradisjonelle "julebadet"
  23. Lese juleevangeliet sammen med ungene 
  24. Spise pinnekjøtt
* 6. desember er St. Nikolasdagen. Nikolas var en hyggelig kar som forærte store rikdommer til de fattige, og derfor synes jeg at det passer fint å legge betalinger til veldedige organisasjoner og evt finne en Frelsesarmesoldat med julegryte akkurat denne dagen.

Ingen kommentarer: