fredag 27. januar 2017

10 linjer om denne ukens hverdager

Få ting lukter like godt av blomsterbutikk som krysantemum

Denne uken har – som jeg forutså – vært litt travel, og det bærer bloggen preg av. Jeg håper de som spurte fant litt inspirasjon i tirsdagens middagsplaninnlegg, selv om jeg ikke linker til oppskrifter. Som regel lager jeg mat etter eget hode, og bruker det vi har hjemme når det kommer til tilbehør og sausealternativer. Men jeg skal se om jeg kan få laget et innlegg med vegetaroppskrifter og/eller linker til retter vi har prøvd ut.

Ellers tenkte jeg å kjøre en liten oppsummering av ukas viktigste saker, som det heter på fredager. Jeg vet at denne dagen så vidt har begynt, men i mitt hode er fredag = helg, selv om jeg er på jobb, og har planer om å få unna litt ting hjemme i ettermiddag. Så langt har denne uken bragt med seg følgende 10 begivenheter: 
  • Levering av mitt bidrag til firmaets årsrapport. I år gikk det veldig greit å både hente ut tall og å skrive selve rapportteksten 
  • Vakker rimfrost, som gjorde at det en stund føltes som vinter
  • Lys i globusen; fineste lampen vi har, synes jeg
  • Et bugnende fruktfat i regnbuens farger. Minus indigo, som jeg fikk på pekt på insta
  • Jeg har begynt på ny bok; Moon Palace av Paul Auster. Jeg elsker den!
  • Jeg har også fått bestilt Austers nyeste bok 4 3 2 1
  • På onsdag fikk jeg endelig gitt blod igjen, og jeg er så glad for å kunne bidra i en så viktig sak
  • I går hadde jeg hjemmekontor, med masse grønn te, telefonmøter og en duftende kvast krysantemum i vasen ved min side
  • Om ettermiddagen var jeg hopptrener for en gjeng supermodige småjenter, og etterpå heiet jeg på mine egne to hoppere som svevde høyt og langt. Relativt sett, i alle fall
  • Farmors saftsuppe med havregryn; varm og styrkende etter blodgivning og tre timer i ute
Ganske så vakkert, og veldig, veldig godt!

Som nevnt har jeg planer om å ta igjen litt husarbeid i dag; senger skal skiftes på, jeg skal rydde noen leker, noen poser avlagt barnetøy skal til Fretex, og på et eller annet tidspunkt må vi ukeshandle. Utover det håper jeg helgen bringer lesestunder, masse søvn, litt solgløtt (det er lov å håpe), og en god kopp kaffe til D2s intervju med Siri Hustvedt. God fredag, alle fine folk!

1 kommentar:

Matognatur sa...

Det fruktfatet ditt er megamisunnelsesverdig og burde absolutt inspirere til kopiering. Det har jeg tenkt å få til en helg :) Bare vent! Jeg skal legge ut bilde :D
Ellers synes jeg helgen har vært fin, vi var på middag i går kveld og jeg har forspist meg på pinnekjøtt. Vestlendinger ass ;)