mandag 2. januar 2017

10 ting å gjøre i uke 1

Frisk start på 2017 - nyttårsbadet ble gjennomført sammen med 20 gakkende ender i går

Det føles så friskt og deilig å skrive uke 1! Litt sånn som når man har vært hos tannlegen, nettopp klippet av slitte tupper hos frisøren, eller har nyvaskede vinduer. Fresht!

Denne uken starter mykt; i dag er det planleggingsdag, og jeg er hjemme med begge småtrollene. Jeg skal rydde og stelle litt her hjemme, og så er planen å ta en tur ut, før vi drar hjem og lager pasta til middag. En fin og glidende overgang til hverdagene, synes jeg. Ukens planer er foreløpig disse 10:

- hente bøker på biblioteket - ferdig
- dra på oppstartsmøte i 17. maikommiteen. "Noen" har sagt at hun kan være nestleder ... - ferdig
- delta på masse telefonmøter på jobb - ferdig
- feire Hellige tre kongersdag, og ta ned julepynten - ferdig
- lese ut Mansfield Park - ferdig
- legge inn så mange lydbøker som mulig i iTunes - rakk ikke
- lage liste over 100 ting å gjøre i vinter - ferdig
- drikke hvit te - rakk ikke. Men drakk grønn te, da
- sende en forsinket julegave til mamma og pappa - ferdig
- se en film - rakk ikke

Mulig også uken byr på en juletrefest, men så langt er vi ikke kommet ennå. For første gang på lenge (noen sinne?) er jeg ganske klar for å få ut jula allerede nå. Kanskje fordi snøen har manglet, og jeg har vært syk stort sett hele ferien? Føler meg i alle fall sprengklar til å begynne på vinteren, og ting jeg har for vaner og ritualer i januar. Som å brenne ned restene av jule- og adventslys, fylle stua med grønne planter igjen (noen har måttet flytte andre steder for å få plass til juletre og slikt), og ikke minst for bursdagen min om en uke. Januar er så fin, altså!

2 kommentarer:

Elida Stangeland sa...

Eg måkte ut julepynten innimellom fakkeltog og Royal Variety på nyttårsaften, og det var så deilig å gå i nyttårsselskap i går ettermiddag utan tanken på rydde-vekk-julepynt-når-eg-kjem-heim. Så klar for ein ny start, og så snart lønna tikker inn på konto må eg kjøpe grønne planter!

Anaruh sa...

Vi pleier å holde på jula til 13. dag jul, altså til fredag denne uken. I dag, når jeg er tilbake på jobb, kjennes det veldig fint å vite at om noen timer skal jeg hjem og fortsette "ferien" utover ettermiddagen. Det blir de siste sidene i Mansfield park (Håper jeg), det blir siste rest av en flaske gløgg, og det blir definitivt ikke siste runde med julekaker, hehe. Men på fredag pakkes jula bort, og det blir veldig fint det også :)