mandag 23. januar 2017

10 ting å gjøre i uke 4

Tips til travle uker: lag middagene i helgen, og varm i ovnen på mandag mens du gjør noe annet.
I dag blir det vegetarlasagne på oss, full av sunne saker som holder energien oppe i gråværet. 

Ny uke, nye ting å gjøre. Denne uken blir litt travlere enn de foregående; jeg har en årsrapport som skal leveres, jeg må gjøre en innsats for hoppgruppa, og en litt vanskelig mail skal besvares, og barn og hus, kroppen og livet skal holdes i gang i bakgrunnen. Her er 10 ting jeg har tenkt å gjøre i uke 4:

  1. Svare på en mailhenvendelse
  2. Skaffe ekstratrenere til hopptrening 
  3. Renskrive og henge opp vår 5-ukers middagsplan
  4. Rydde i et klesskap
  5. Levere ting til et loppemarkedlager
  6. Gå tur i lunsjen på jobb
  7. Planlegge et idrettsarrangement til helgen
  8. Bestille blodgivertime 
  9. Lese ut the Snows of Kilimanjaro av Hemingway 
  10. Sjekke ut badeforholdene i fjorden
Til slutt må jeg bare få si tusen takk for så mange fine og kloke kommentarer i det siste. Særlig gjelder dette tilbakemelding på dette med digital detox, rydding og det å finne tid til det som virkelig teller i livet. Og for å få beskjeden fram på forsiden, og ikke bare som svar til kommentarer: bloggen kommer til å fortsette som før. Jeg liker å blogge, og kanskje finner jeg til og mer enda litt mer tid til denne, nå som jeg har kvittet meg med snapchat, og redusert alt annet til et minimum. Jeg kommer også til å fortsette på Instagram. Sånn for nå, i alle fall ...

6 kommentarer:

Eirin sa...

Å herregud! Er det mulig å få et lite innsyn i den 5-ukers middagsplanen eller? Jeg er blitt mye flinkere i det siste til å ta ukeshandling i stedet for små turer på butikken. Motivasjonen er rett og slett det at jeg syns det er så vanvittig kjedelig å gå på butikken! Det jeg derimot sliter med er å komme på middager (blir det samme om og om igjen, og da blir jeg litt matlei).

Astrid sa...

Jeg stemmer i md Eirin; jeg vil også høre med om middagsplanen deres! Også du, SÅ glad for at du fortsetter å blogge. Du inspirerer stort!

Anaruh sa...

Klart jeg kan! Når sant skal sies er det faktisk en ti-ukersplan (rødmer litt over visse tegn til tvangslidelser her), men de fem første ukene er det ingen gjentakelser i planen, foruten lørdagspizzaen da. Den gir jeg ikke opp. Etter det er det noen favoritter som kommer med (u)jevne mellomrom. Skal få laget et innlegg om dette så snart jeg har tid

Anonym sa...

Ditto enig- ja til matplan! :-) Var flink tidligere selv, men så tok "alt annet" meg!
Wibecke

Anaruh sa...

middagsplan kommer :)

Anonym sa...

Hurra for at bloggen fortsetter!