mandag 30. januar 2017

10 ting å gjøre i uke 5

Denne uken skal jeg:
  1. Sende et bursdagskort - utgår
  2. Levere bøker på biblioteket - check
  3. Lage månedsmålsliste for februar - check
  4. Kjøre fire jenter til turning - check
  5. Dra på møte i 17. Mai-komiteen - check
  6. Kalle inn til et styremøte 
  7. Melde meg ut av bokklubben - check
  8. Få til minst to treningsøkter før helgen
  9. Skrive årsrapport for hoppgruppa
  10. Dra på mammafest med mødrene i klasse 2A
Uke 2 av 2 i årets så langt travleste periode, og jeg gleder meg allerede til helg. I dag er det heldagsmøte fra tidlig om morgenen til sent om ettermiddagen, så dette innlegget er rablet ned i en kaffepause. Kan ikke love den helt store blogginnsatsen denne uken heller, men jeg kommer sterkere tilbake så snart som mulig.

Hvis skuldrene kryper for høyt oppover, skal jeg stirre inn i dette bilder en stund /1/

5 kommentarer:

Eirin sa...

Lykke til i hektisk uke, håper du får tid til litt avslapning også :) Jeg skal fokusere på den gode følelsen jeg har hatt de siste dagene. Både det at det løsnet litt på masterskriving etter et møte med min flinke veileder, og det at jeg storkoste meg i går når jeg leste bøker (fortsatte i Rebecca og startet på Husfrue av Sigrid Undset) ga meg en så fin ro i kroppen. Håper jeg greier å holde på den gjennom uken.

Elida Stangeland sa...

Håper du får ei god veke til tross for travelhet! Beit meg merke i at du skal melde deg ut av bokklubben. Nokon spesiell årsak til det?

Anaruh sa...

Eirin: takk, og lykke til med gjennomføringen av en uke med lave skuldre. Og heldige deg som leser så to fine bøker akkurat nå <3

Elida: takk for det. Jeg melder meg ut av bokklubben fordi jeg ikke synes at noen av profilene de har på månedens bok passer meg (leser mest klassikere og bøker på engelsk), og så synes jeg det ble litt mye mas med nesten daglige nyhetsbrev, bøker som må avbestilles (og alltid i en eller annen ferie). Dessuten synes jeg det er for mye å betaler over 300 for en innbunden bok, når jeg kan få den i pocket til under hundre et annet sted. De gangene jeg har bestilt bøker derfra, synes jeg at det tar evigheter før bøkene kommer. Og så synes jeg at de fysiske bokhandlene i Oslo-området har fått mye bedre utvalg av den typen bøker jeg vil kjøpe. Både Eldorado, Norli i Universitetsgata og Ark på Egertorget i Oslo er kjempebra! Utover disse liker jeg å kjøpe bøker i uavhengige bokhandlere som Bislett bok, Høvik bok og papir, Tronsmo og loppemarkeder og antikvariater. På nett er min favorittbokhandel adlibris.no, og i noen få tilfeller må jeg bestille fra Amazon

Elida Stangeland sa...

Eg meldte meg ut av bokklubben for ein del år sidan, og då var det i hovedsak på grunn av mange mail, og det faktum at dei begynte å selge heilt andre ting enn bøker (typisk interiørvarer). Eg forstår kva du meiner med månadens bok, eg hadde nok og meldt meg ut av den grunn :-)

Anaruh sa...

ja, det er veldig mye mail, og som oftest er det reklame for interiørvarer. Hadde vært mye mer interessant om de konsentrerte mailene sine om bøker som ikke var månedens bok, men heller en glemt skatt eller to. Føler ikke at bokklubben fyller den rollen jeg skulle ønske den var: å anbefale bøker man kanskje ikke hadde kommet over ellers. Nå er det jo stort sett bare bøker som finnes på bokhandlenes 10 på topp lister uansett