søndag 29. januar 2017

10 ting jeg gjør når det er helg


Når det er helg ...

- leser jeg bøker og magasiner og drikker cappuccino med et dryss kanel
- lager jeg en hel balje med popcorn, og inviterer de kuleste gutta i gata på hjemmekino
- går jeg turer mens jeg hører på lydbok. Eller på fuglesangen. Alt etter som
- setter jeg inn håret med en god kur, og steker kanelboller mens den får virke
- tar jeg på meg fin kjole og går i selskap
- spiller jeg spørrespill med mannen, og vinner hver eneste gang
- leser jeg bøker for barna
- sitter jeg i stolen ved vinduet, og ser ut på fuglene i epletreet
- sover jeg til jeg våkner, og slumrer i min elskedes armer inntil vi gidder å stå opp
- drikker jeg ekstra masse te, og kjenner at kroppen er gjennomfuktet og renset

En ting jeg vanligvis ikke gjør i helgene, er å bruke kveldene på å blogge, men i dag passet det seg sånn. Akkurat nå sitter jeg henslengt i sofaen med laptop'en i fanget, og mens jeg hører Kylie Minogue fra barnas radioer i bakgrunnen. Og nå skal jeg lage meg mer te. Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Ingen kommentarer: